• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73116
+
-

بسیج امکانات برای کاهش تلفات جاده‌ای

از میان خبرها
بسیج امکانات برای کاهش تلفات جاده‌ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارگفت: اصفهان جزو استان‌های پرتصادف کشور است که شناسایی نقاط حادثه‌خیز، بررسی تحلیلی آن و برنامه‌‌ریزی مناسب می‌تواند زمینه کاهش تصادفات را فراهم کند.

«حجت‌الله غلامی» در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر بسیج ظرفیت‌ها و امکانات استان برای رفع این مشکل، افزود: همه توان خود را برای کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در این استان به کار خواهیم گرفت.
وی اظهار کرد: در چهار ماه گذشته تصادفات جاده‌ای در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت و تعداد فوتی‌های در صحنه تصادف طی چهارماه ابتدای سال گذشته ۱۴۲ مورد بود که امسال در همین مدت به ۱۲۲ رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان با برنامه‌‌ریزی صورت گرفته به صورت ماهانه به دلیل حساسیت، حجم بار جاده‌ها و بررسی میزان تصادفات برگزار می‌شود و به طور معمول جلسات این کمیسیون در پیک سفرها مانند نوروز و شهریور ماه افزایش می‌یابد و به صورت ۱۵ روز یکبار خواهد شد.
وی افزود: به منظور کاهش حجم تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایام پیک سفرها از سایر ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی به منظور کمک به نهادهای دخیل در امر سفر کمک گرفته می‌شود.

غلامی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوزه جاده‌ای به صورت ویژه تجهیز شوند و برخی نهادها مانند اورژانس، هلال احمر، پزشک قانونی و سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و پلیس راه در این ایام با تمام ظرفیت در ایجاد امنیت و سلامت راه‌ها فعال باشند.
وی خاطرنشان کرد: برخی محورها چون آزادراه اصفهان کاشان که نیازمند ایمنی ویژه‌ای هستند با دستگاه‌ها و شرکت‌های متولی آن رایزنی شده و با افزایش تجهیزات برای ارتقای ایمنی این راه‌ها اقدامات جدی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌‌ریزی برای افزایش تجیهزات جاده‌ای از جمله تامین روشنایی نقاطی که احتیاج به افزایش روشنایی دارد، در دستور کار قرار گرفت. وی بیان کرد: ایستگاه‌های امنیت سلامت مانند نوروز فعال خواهد شد، زیرا بررسی‌ها نشان داده است ۶۸ درصد تلفات در ۳۰ کیلومتری جاده‌ها اتفاق می‌افتد و برقراری این ایستگاه‌ها می‌تواند عامل مهمی در کاهش خستگی راننده و ارتقای ایمنی سفر داشته باشد.
وی اضافه کرد: فرمانداری‌ها برای کمک به پلیس راه بسیج شدند و قرار است که روزهای تعطیل که حجم سفرها بیشتر و حجم کاری ادارات کمتر می‌شود، سه تا چهار دستگاه خودرو از سایر نهادها در خدمت پلیس راه قرار گیرد و به عنوان گشت‌های نامحسوس در شبکه راه‌ها حضور داشته باشند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید