• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73097
+
-

اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پیگیری اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در این استان خبر داد. به گزارش ایرنا «خلیل نیکشاد» گفت: اراضی زیرشبکه آبیاری مغان بر اساس سیاست الگوی کشت در سال زراعی جاری ۵۰ درصد به صورت بهاره و ۵۰ درصد نیز به صورت پاییزه کشت خواهد شد. وی ادامه داد: برای تامین آب مورد نیاز این اراضی مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد و بیله‌سوار موضوع را از امور آب مغان پیگیری خواهند کرد تا بهره‌برداران از این لحاظ مشکلی نداشته باشند. 

نیکشاد افزود: موضوع استعلام و تعیین ماهیت اراضی زیرشبکه آبیاری مغان از منابع طبیعی در زمینه اراضی خارج از اراضی ملی و داخل بودن در اراضی شرکت کشت و صنعت مغان که معاوضه شده و قرار است در اولین فرصت ممکن به این مشکل رسیدگی شود. 

این مسئول بیان کرد: اراضی در دست مطالعه روستاهای شیخ‌کلخوران و آقچه‌کند نیز در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و پس از ارسال پرونده به مدیریت آب و خاک نسبت به ارجاع طرح به مشاور واجد شرایط طبق مقررات و با هزینه خود بهره‌بردار اقدام می‌شود. 

نیکشاد با اشاره به تأخیر مطالعات در سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی خرد از سوی تعدادی از مشاوران ذی‌صلاح که منجر به اعتراض متقاضیان طرح و تحمیل هزینه زیاد دارد، بیان کرد: موضوع طبق ماده ۲۰ شرایط عمومی قراردادهای خدمات مشاوره (موضوع خسارت تأخیر) اعمال خواهد شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تأکید کرد: در زمینه اراضی زیرشبکه پیله‌سهران که توسط مشاور طرف قرارداد سازمان مطالعات آن انجام شده ضمن اطلاع‌رسانی بر اساس درخواست متقاضیان و اولویت‌بندی نسبت به تشکیل پرونده و ارسال به مدیریت آب و خاک اقدام و درخواست متقاضیان برای طراحی به مشاور ارسال خواهد شد تا پس از تهیه گزارش طرح در کمیته فنی بررسی و برای تصویب و تأمین اعتبار به صندوق ارسال شود. استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید