• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73103
+
-

برخی روستاهای اردبیل همچنان بدون راه و آب

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از وجود تعدادی روستای بدون راه مناسب و آب آشامیدنی سالم در استان خبر داد و بر ضرورت توجه دولت بر رفع مشکلات این مناطق تاکید کرد. 

«صدیف بدری» به ایرنا گفت: با توزیع قیر رایگان بخشی از مشکلات راه و با احداث مجتمع آب‌رسانی بخشی از مشکلات آب روستاها برطرف می‌شود. در این باره برای تامین قیر رایگان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد مسکن و برای تامین آب آشامیدنی روستاهای این استان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.  

بدری وضعیت بیشتر راه‌های روستایی استان را نامطلوب عنوان کرد و افزود: برای احداث و بازسازی راه‌های روستایی اقدامات خوبی صورت نگرفته و باید این خواسته جزو مطالبات مردم در سفر رئیس‌جمهوری به استان مطرح شود. 

بدری درباره احداث شبکه فاضلاب اردبیل و نمین عنوان کرد: 1600 میلیارد ریال با مشارکت بانک‌های عامل برای احداث فاضلاب اردبیل و نمین اختصاص داده شده است؛ همچنین در ۲ سال اخیر ۲ هزار میلیارد ریال برای بهسازی باند دوم و ایجاد کف دوم فرودگاه اردبیل اعتبار اختصاص یافته است.  

وی با اشاره به سرنوشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل عنوان کرد: شورای نگهبان ایراداتی به لایحه این منطقه آزاد داشت که به نظر می‌رسد این ایرادات برطرف شده و تا ۲ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود. بدری همچنین از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای احداث تونل دوم اتوبان نمین - آستارا خبر داد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود و بزرگراه‌های نمین - آستارا، اردبیل - سرچم و نیر - سراب در بودجه سال جاری اعتبارات ویژه ملی دریافت می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید