• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73094
+
-

تولید 28 هزار تن هلو در شبستر

مدیر جهاد کشاورزی شبستر: شهرت هلوی شندآباد کشوری شده است

کشاورزی
تولید 28 هزار تن هلو در شبستر

مدیر جهاد کشاورزی شبستر از تولید 28 هزار تن هلو در این شهرستان خبر داد. به گزارش ایرنا «فرامرز افشانی» با اشاره به این‌که امسال از 2400 هکتار باغ هلو در شبستر حدود ۲۸ هزار تن انواع هلو تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، اظهار کرد: شهر شندآباد مرکز اصلی تولید این محصول است و دومین جشنواره استانی هلو 29 مرداد به میزبانی این شهر و همزمان با روز عید غدیر خم برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که از مهم‌ترین محصولات بخش کشاورزی شندآباد میوه‌های سردرختی در انواع مختلف است، گفت: مرغوبیت هلوی شندآباد به‌ حدی است که شهرت کشوری یافته و به بازارهای ‌نقاط مختلف و کشورهای همجوار نیز صادر می‌شود.

افشانی خاک حاصلخیز، آب و هوای مناسب و توجه به توصیه‌های کارشناسی را از سوی کشاورزان و باغداران منطقه از عوامل مهم تفاوت کیفیت و طعم هلوی شندآباد با هلوی سایر شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: ارقام مختلف هلو در شندآباد تولید و برداشت می‌شود. هلوی خونی هسته جدا و کارتی، انجیری تابستانی، انجیری زعفرانی و مالکی و هلوی کوثری از جمله این ارقام هستند.


برگزاری دومین جشنواره هلوی شبستر

شهردار شندآباد هم با بیان این‌که این شهر با هلوی آبدار و انواع مختلف میوه‌هایش شهره شده است، گفت: میوه هلوی این شهر هر سال در همین روزهای سال هزاران مسافر را به این شهر می‌کشاند. 

«بهرام هوشنگی» ادامه داد: به منظور شناساندن محصول هلو و معرفی این مرغوب‌ترین میوه شهرستان - با هدف توسعه صنعت گردشگری، بالا بردن ظرفیت‌های کشاورزی، جذب سرمایه‌‌گذار برای صنایع تبدیلی و برندسازی و ثبت جهانی هلوی شندآباد - جشنواره هلو به میزبانی شندآباد از ساعت ۱۷ تا ۲۱ روز سه‌شنبه ۲۹ مرداد با حضور عموم مردم و مهمانان ویژه کشوری، استانی و شهرستانی همراه با برنامه‌های شاد و متنوع در محلی که بین باغ‌های هلو در وروردی شندآباد و سه‌راهی خامنه برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که برگزاری دومین جشنواره هلوی شبستر با مشارکت فرمانداری این شهرستان، بخشداری بخش مرکزی‌، ادارات جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی‌، ورزش و جوانان و شهرداری، شورای اسلامی شندآباد‌ و هلال احمر برگزار خواهد شد، افزود: در کنار این جشنواره مسابقات نقاشی، عکاسی و غذاهای خانگی و بازی‌های بومی و محلی هم برگزار می‌شود. غرفه‌هایی برای ارائه محصولات و صنایع ‌دستی در نظر گرفته خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید