• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73091
+
-

رونق طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای اردبیل

سفر استانی
رونق طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای اردبیل

معاون رئیس‌ جمهوری در  امور زنان و خانواده در سفر یک‌روزه خود به اردبیل از اجرای طرح‌های اشتغال روستایی با هدف مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها خبر داد. 

به گزارش فارس، «معصومه ابتکار» در بازدید از فعالیت‌های زنان روستای حمل‌آباد اردبیل اظهار کرد: با اجرای طرح‌های اشتغال روستایی شاهد تحولات مثبتی در روستاها هستیم. یکی از دغدغه‌های موجود فراهم‌سازی زمینه بازگشت از شهر به روستاهاست.

وی افزود: دولت تسهیلات روستایی را برای رونق بیشتر صنایع دستی و تولیدات روستایی فراهم کرده و در این زمینه حمایت‌های جدی از آموزش و مهارت‌افزایی روستاییان در زمینه‌های فرش‌بافی، گلیم‌بافی و تولیدات روستایی در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس‌ جمهوری در  امور زنان و خانواده بیان کرد: صندوق‌های اعتباری خرد بانوان روستایی جزو موفق‌ترین ساز‌وکارها و اقدامات روستایی بوده که آثار بسیار مطلوبی داشته و در این طرح بانوان توانسته‌اند از حمایت‌های مالی و آموزش‌های فنی و تخصصی بهره‌مند شوند.

معاون رئیس‌ جمهوری در  امور زنان و خانواده با تاکید بر توجه ویژه به دختران روستایی گفت: دختران و پسران روستایی با داشتن تحصیلات در زمینه‌های مختلف می‌توانند شغل‌های متناسب با رشته تحصیلی خود را داشته باشند و تسهیلات روستایی شامل رشته‌ها و شغل‌های روستایی هم خواهد شد. از دختران تحصیل‌کرده روستایی در هر رشته حمایت می‌کنیم.

ابتکار بیان کرد: برخی مشاغل پایدار در روستاها ایجاد شده‌اند که همین مساله امیدهای بسیاری بین روستاییان پدید آورده است. با حمایت‌های ویژه دولت باید این شغل‌ها ادامه و گسترش پیدا کند و در این زمینه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ‌طور جدی پیگیر و حامی زنان روستایی است.

معاون رئیس‌ جمهوری در  امور زنان و خانواده با اشاره به در دست بودن طرح حمایت ویژه از مهارت‌افزایی زنان روستایی گفت: با اجرای این طرح، زنان روستایی می‌توانند ضمن مهارت‌افزایی در تولید محصولات باکیفیت و دارای استاندارد بالا و بدون استفاده از کود و سم، سهم زیادی داشته باشند.

ابتکار گفت: در مورد استارت‌آپ‌های روستایی به فناوری‌های نوین و مهارت‌هایی مانند خدمات بهداشتی و بوم‌گردی که از نیازهای بسیار مهم روستاهای کشور است، توجه ویژه‌ای کرده‌ایم که در کوتاه‌مدت و بلندمدت شاهد آثار این طرح‌ها خواهیم بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید