• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73084
+
-

سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد تومانی بانک‌‌ها در اردبیل

استاندار: ۷۰ درصد این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بانک‌های ملی و کشاورزی در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی است

مدیران بانک‌های عامل در سفر به اردبیل سرمایه‌گذاری ۷۰هزار میلیارد ریال در استان را تعهد کردند که امید است این سرمایه‌گذاری‌ها هرچه زودتر تحقق یابد. به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اعلام این خبر گفت:۷۰ درصد این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بانک‌های ملی و کشاورزی در بخش‌های مختلف صنعت، گردشگری و کشاورزی است.  

«اکبر بهنامجو» افزود: برای پایاب سد گیوی هم بانک سپه و کشاورزی در تامین فاینانس داخلی اعلام آمادگی کردند و مقرر است 2300  میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داده شود. استاندار اظهار کرد: برای فاضلاب شهر اردبیل و نمین بانک مسکن و ملت 1600 میلیارد ریال، برای پایاب سد سبلان هم بانک توسعه تعاون ۶۰۰ میلیارد ریال و برای احداث گلخانه‌ها هم بانک کشاورزی به میزان ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

بهنامجو با بیان اینکه سرمایه گذاری در استان اردبیل روبه رشد است، افزود: تا سال گذشته یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کوثر فعال بود که این میزان هم اکنون به ۶ واحد  رسیده و در گرمی ۲ شهرک صنعتی و در اصلاندوز هم احداث یک شهرک صنعتی با هدف جذب سرمایه ‌ذاری  در دستور کار قرار گرفته است.

وی  با بیان اینکه اقداماتی چون رفع موانع تولید و اختصاص تسهیلات به سرمایه‌گذاران در استان با جدیت دنبال می‌شود، گفت: در این باره، عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌های راکد استان از جمله پایاب سد گیوی با جذب اعتبار از محل سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: در سفر مدیران بانکی به استان اردبیل تسهیلات خوبی برای استان در حوزه‌های مختلف مصوب شد و هر یک از مدیران و فرمانداران باید پیگیر مصوبات این سفر باشند و به صورت عملی تسهیلات را برای استان جذب کنند. بهنامجو با اشاره به وجود بیش از ۶۵ هزار بیکار در استان اردبیل کاهش میزان بیکاری را نیازمند عزم همگانی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: در هر یک از شهرستان‌ها باید متناسب با قابلیت منطقه طرح‌های اشتغال‌زایی تعریف و سرمایه‌گذاران متقاضی حمایت شوند.


آغاز عملیات روسازی راه‌آهن اردبیل - میانه به زودی 

استاندار همچنین از آغاز عملیات روسازی 90 درصد از راه‌آهن اردبیل - میانه در جریان سفر رئیس‌جمهوری به استان خبر داد. بهنامجو با تاکید بر این‌که پیمانکار این طرح باید قبل از سفر رئیس‌جمهوری انتخاب و برای اجرا در محل مستقر شود، اظهار کرد: استخراج پروژه‌های قابل افتتاح باید در دستور کار قرار بگیرد. بر این اساس، آن دسته از پروژه‌هایی که تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده‌اند، باید در فهرست پروژه‌های افتتاحی قرار بگیرند. گفتنی است زمان سفر «حسن روحانی» به اردبیل هنوز اعلام نشده است اما مسئولان از این سفر قریب‌الوقوع خبر می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید