• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73053
+
-

توزیع ۱۲ هزار تن شکر دولتی در لرستان

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: ۱۲ هزار تن شکر با نرخ دولتی از ابتدای امسال در استان توزیع شده است. «حسین دالوند» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۰ تن شکر در استان ذخیره شده است، گفت: در عین حال ۲۰۰ تن نیز برای توزیع به فروشگاه‌ها داده شده و سهم هر شهرستان با توجه به جمعیتشان در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که متوسط مصرف شکر هر لرستانی در سال ۱۸ تا ۱۹ کیلوگرم برآورد شده است، افزود: با توجه به این‌که موجودی این کالا به اندازه کافی بود، بخشی از شکرهای صنعتی به قند تبدیل شدند و بنابراین نرخ قند عرضه‌شده در فروشگاه‌های استان کمتر از سایر مناطق کشور است.

دالوند بیان کرد: سهمیه ماه‌های محرم و صفر به منظور تامین شکر مورد نیاز هیأت‌ها و نذرهای مردم نیز جداگانه به استان اختصاص می‌یابد. این میزان هر سال حدود ۲ هزار تن بوده است. معاون بازرگانی سازمان صمت لرستان همچنین از تامین شکر مورد نیاز زنبورداران توسط سازمان جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: صدور حواله برای تخصیص شکر به صنعتگران متقاضی نیز با مجوز معاونت صنعتی صمت لرستان و بررسی‌های دقیق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شکر مورد نیاز گروه‌های مختلف مصرف‌کنندگان از طریق اتحادیه قنادان، اتاق اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین می‌شود. با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر واحدهای معتمد به عنوان عرضه‌کنندگان شکر با نرخ دولتی معرفی شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید