• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68666
+
-

هشدار به گران‌فروشان مرغ

معاون نظارت سازمان صمت خوزستان: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ۸۵۵۰ تومان، در کشتارگاه ۱۲ هزار تومان و برای مصرف‌کننده 12 هزار و 900 تومان مصوب شده است

هشدار به گران‌فروشان مرغ

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت مصوب مرغ کشتار روز از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای مصرف‌کننده و درب کشتارگاه‌ها و درب مرغداری‌ها اعلام شده و باید مرغ به قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد و با گران‌فروشان طبق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا «علی‌محمد رحمانی‌زاده» در خصوص قیمت مرغ اظهار کرد: مرغ کشتار روز فقط با نرخ مصوبی که در کارگروه کشوری اعلام شده است باید به فروش برسد، بنابراین هرگونه عرضه بالاتر از قیمت مصوب تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و مرغ‌فروشی‌ها مکلف هستند که طبق قانون اقدام به صدور فاکتور کنند و در صورت عدم صدور فاکتور، پرونده تخلف تشکیل می‌شود و برابر قانون با آنها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

این مسئول گفت: طی اعلام ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ۸۵۵۰ تومان، در کشتارگاه ۱۲ هزار تومان و برای مصرف‌کننده 12 هزار و 900 تومان مصوب شده است. وی افزود: بازرسان اصناف و سازمان صمت به شدت مراقب عرضه مرغ در بازار هستند و با هر نوع گرانفروشی و عرضه مرغ با قیمت بالاتر برخورد قانونی می کنند.

رحمانی‌زاده گفت: اکیپ مشترکی متشکل از نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت و بازرسی اصناف به منظور بازرسی و نظارت بر مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های طیور استان تشکیل شده است و با هرگونه تخلفی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب و عدم درج قیمت از سوی واحدهای صنفی، مراتب را به سامانه 124 منعکس کنند تا بازرسان موضوع را پیگیری و در صورت نیاز، نتیجه را به شخص گزارش‌دهنده اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید