• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68738
+
-

برخورداری ۳۰ هزار خانوار عشایری از انرژی خورشیدی

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: ۳۰ هزار خانوار عشایری از انرژی‌ خورشیدی بهره‌مند هستند و طبق برنامه و با توافق وزارت نیرو، در نظر داریم این تعداد را به ۷۵ هزار خانوار برسانیم. به گزارش ایسنا، «کرم‌علی قندالی» بیان کرد: استفاده از انرژی‌های نو و پنل‌های خورشیدی از اهداف راهبردی ماست.

وی افزود: جمعیت عشایری، بر اساس سرشماری 3 دوره، ثابت است و ۲۱۳ هزار خانوار عشایری با جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور وجود دارد.قندالی گفت: خوشبختانه جامعه عشایری یک جامعه مولد، کم‌توقع و بهره‌ور است و باید در زمینه تامین معیشت و رفاه این جامعه قدم‌های بلند‌تری برداریم.

وی ادامه داد: باید تنوع معیشت محقق شود که در این راستا طرح‌های زنجیره تولید، چرخه گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری، فرآوری و زنجیره تولید لبنیات و اختصاص اراضی دیم به کشت علوفه یا باغ تعریف شده است.

رئیس سازمان امور عشایری کشور اظهار کرد: با توجه به قوانین برنامه ششم توسعه و برنامه‌های دائمی به نظر می‌رسد بتوانیم در زمینه تنوع معیشت قدم‌های خوبی برداریم. مخصوصا در حوزه استفاده از ظرفیت‌های سرزمینی باید از اقتصاد تک‌محصولی به سمت تنوع معیشتی برویم.

قندالی افزود: در دولت طرح‌های خوبی به تصویب رسیده و طرح‌های ویژه ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت و همچنین طرح فرهنگی مذهبی و نیز طرح بهداشت و درمان برای جامعه عشایری ابلاغ شده است. وی گفت: ۶۶ هزار کیلومتر راه عشایری در کشور وجود دارد که تمامی دستگاه‌های مرتبط باید برای حفظ این راه‌ها تلاش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید