• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 23 اسفند 1397
کد مطلب : 50890
+
-

جام‌جم تمام شد گلایه‌هاتمام نشد

حواشی مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره جام‌جم

جام‌جم تمام شد گلایه‌هاتمام نشد

 فهیمه پناه‌آذر/خبر‌نگار

مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره جام‌جم در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد. حواشی پیرامون این رویداد که قبل از اختتامیه با اتفاقات درباره ثبت پیامک‌های مردمی آغاز شده بود، در صفحات شخصی هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی ادامه پیدا کرد. تقدیر از خشایار الوند، نویسنده تازه‌درگذشته سریال‌های طنز و منوچهر والی‌زاده، دوبلور پیشکسوت بی‌حاشیه‌ترین بخش این مراسم بود.

حرف‌های فردوسی‌پور و زوم  روی مدیر شبکه‌سه
عادل فردوسی‌پور برای برنامه‌نود 2تندیس گرفت. حضور فردوسی‌پور روی صحنه با توجه به حواشی پیامک‌های مردمی به‌وجودآمده، سالن همایش را تحت‌الشعاع قرار داد. تدوین تصاویر حضور فردوسی‌پور روی صحنه و تقطیع حرف‌هایش با تصویر فروغی، مدیر شبکه سوم با اقبال در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد. فردوسی‌پور پس از گرفتن 2تندیس جشنواره جام‌جم در سخنانی که چندین‌بار در آن تأکید کرد سخت‌ترین سال کاری‌اش را سپری کرده، گفت که گرفتن 2جایزه از کارشناسان رسانه و مردم، پاسخی بوده به همه سختی‌هایی که به او و گروه همکارانش تحمیل شد. مجری و تهیه‌کننده «نود» خود را فرزند رسانه ملی دانست و با بیان اینکه من به تلویزیون مدیون هستم، اظهار کرد: «در این ۲۲سال، در رسانه،  صادقانه و پاک کار کردم. خوشحالم در سخت‌ترین سال کاری‌ام که در رسانه خودم هم به من بی‌مهری شد، دیده شدم؛ هم از طرف مردم و هم از طرف اهالی رسانه. جایزه دوم را که مردم به من دادند بسیار برایم ارزشمند است و نمی‌دانم با چه زبانی از مردم تشکر کنم.»
وی ادامه داد: «برای سختی‌هایی که امسال کشیدم منقلب شدم، ولی این جایزه که لطف مردم و سازمان بود، مثل یک اکسیر است و تمام غم‌هایم را کنار می‌گذارم.» فردوسی‌پور با اشاره به اختلال در سیستم رأی‌گیری در جشنواره جام‌جم، از وزیر ارتباطات، پلیس فتا و همچنین معاون سیما و ستاد برگزاری جشنواره که از آرای مردمی صیانت کردند، تشکر کرد و یادآور شد که صیانت از آرای مردمی همواره از خط قرمزهایش بوده است. او همچنین جایزه‌اش را متعلق به مردم دانست.

پایان ماه‌عسل علیخانی
از دیگر مجری‌هایی که روی صحنه آمد و تندیس جام‌جم را گرفت. احسان علیخانی بود. وی که در بخش برنامه ترکیبی، جایزه بهترین اجرا را دریافت کرد، گفت: «ممنون از کسانی که اینجا حضور دارند. دم در ورودی عزیزی را دیدم که شاید در ۱۸سالگی با او آشنا شده بودم و پس از  این دیدار روزهایی را که گذرانده بودم یادم آمد. من تجربه اجرای جشنواره در دور سوم را دارم و می‌توانم بگویم اوضاع سازمان صداوسیما خراب است، زیرا هنوز پول ما را از آن زمان نداده‌اند. با مسئولان صحبت کردیم برای پایان‌ماه‌عسل و شروع عصر جدید که روی آنتن است.» او همچنین یادآور شد: مصاحب


   خداحافظی پژمان بازغی با کودک‌شو

برنامه کودک‌شو هم جوایزی را برای دکور و نورپردازی دریافت کرد و تندیس بهترین مسابقه در بخش سرگرمی را نیز از آن خود کرد. اما پژمان بازغی، مجری این برنامه در اعتراض به نوع اهدای جوایز در صفحه شخصی‌اش از این برنامه خداحافظی کرد. وی در صفحه خود نوشت: «کودک‌شو و من جایزه اصلی را از مردم گرفتیم؛ در 3سالی که گذشت، تلاش کردم میزبان خوبی باشم و سعی کردیم که برنامه‌ای بی‌حاشیه و سالم بسازیم. خارج از شرایط معمول و فعلی هر روز من را به ادامه مسیری که انگار هرگز از سوی مدیران دیده نمی‌شد امیدوار کردید. به تمام مردمی که ستاره‌های برنامه بودند افتخار می‌کنم و شرمنده‌ام که بهترین برنامه تلویزیون از نگاه مردم بهترین مجری را نداشت. در ادامه مسیرم دلیلی برای ماندن نمی‌بینم؛ اطمینان دارم کودک‌شو بدون من هم حیاتش را ادامه  خواهد داد.»

پایان حالا خورشید 
در این مراسم که به‌صورت زنده از شبکه‌های 5 و 2 پخش شد، تندیس بهترین برنامه، بهترین اجرا و نگاه مردم به برنامه حالا خورشید به تهیه‌کنندگی رضا رشیدپور تعلق گرفت. همچنین محمدجعفر خسروی برای برنامه زنده‌باد زندگی و محمد دلاوری برای برنامه پایش تقدیر شدند. رشیدپور بعد از دریافت جایزه‌ و تشکر از عوامل برنامه، جایزه خود را به خانواده شهدای سقوط هواپیما اهدا کرد. زینب ابوطالبی برای اجرای نیمه پنهان ماه تندیس گرفت. رشید‌پور هم از اتمام برنامه‌اش خبر داد و عنوان کرد که تا اطلاع ثانوی در تلویزیون برنامه‌ای نخواهد داشت.

گلزار و دریافت تندیس بهترین اجرا
درحالی‌که رأی‌گیری میان برنامه نود و برنده‌باش با اختلال مواجه شده بود و حاشیه‌هایی را به‌دنبال داشت، محمدرضا گلزار و عادل فردوسی‌پور (مجریان این 2برنامه) در جریان برگزاری مراسم در کنار هم نشسته بودند. در این مراسم تندیس بهترین اجرا به محمدرضا گلزار داده شد. گلزار پس از دریافت تندیس خود گفت: از هیأت محترم داوران، علی فروغی و آقای کریمان عوامل برنده‌باش تشکر می‌کنم. از مردم تشکر می‌کنم که اعتبار ۱۹سال فعالیت من صدقه سر آنهاست. المیرا شریفی‌مقدم در توییتر به صحبت‌های محمدرضا گلزار که برنده جایزه بهترین اجرای تلویزیونی جشنواره جام‌جم شد، واکنش نشان داد.

اهدای جوایز در بخش بازیگری و انتخاب بهترین سریال
در بخش نمایش، ایرج محمدی برای «دلدادگان» جایزه تهیه‌کنندگی گرفت و احمد معظمی برای «سارقان روح» بهترین کارگردان شد. احسان جوانمرد برای نگارش «بانوی عمارت» جایزه هیأت داوران را گرفت. از نگاه مردم نیز مریم مومن و حسام منظور به‌عنوان بهترین بازیگر زن و مرد انتخاب شدند. هیأت داوران هم گلچهره سجادیه را برای سریال «آنام» و حسین محجوب را برای سریال «محکومین» انتخاب کردند. در بخش دستاورد هنری ویژه هم محسن چاووشی برای تیتراژ سریال سایه‌بان تندیس گرفت‌ که طبق معمول به مراسم نیامد و فردی که جای او تندیس را گرفت پیامی از طرف چاووشی خواند. تندیس ویژه جشنواره به مجموعه پدر برای ارائه اثر تأثیرگذار خانواده‌محور تعلق گرفت‌. همچنین گروه بازیگران خردسال  سریال بچه مهندس جایزه گرفتند. تندیس ویژه جشنواره از نگاه مردم برای ارائه اثر جریان‌ساز در جذب مخاطب به سریال پایتخت داده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید