• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 11 بهمن 1397
کد مطلب : 46608
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qkYD
+
-

قرمز و قرمزتر

72ساعت سرنوشت‌ساز جام حذفی

تعطیلات نیم‌فصل برای پرسپولیس امروز در مسابقه با سپیدرود به پایان خواهد رسید. قرمزها البته در این مدت یک کمپ تمرینی را در آکادمی اسپایر قطر پشت سر گذاشتند و در چند دیدار تدارکاتی نیز حاضر شدند اما شروع رسمی رقابت‌ها برای این تیم، جدال با سپیدرود در رشت خواهد بود. این مسابقه قرار بود یک روز قبل از مسابقه تیم ملی در فینال آسیا برگزار شود اما ایران نتیجه دیدار نیمه‌نهایی را به ژاپن واگذار کرد. بیرانوند و ترابی در این مسابقه به پرسپولیس ملحق نخواهند شد اما نام احمد نوراللهی در فهرست 18نفره قرمزها برای این مسابقه دیده می‌شود. کمال کامیابی‌نیا از این جدال محروم است و محسن ربیع‌خواه نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. در چنین شرایطی، تیم پروفسور نیاز مبرمی به تنها هافبک دفاعی دیگرش دارد و به همین‌خاطر احمد را خیلی زود به اردوی دیدار با سپیدرود فراخوانده است. پرسپولیس بعد از کنار زدن نود ارومیه در مرحله یک‌شانزدهم، امروز در یک‌هشتم به تنها جامی حمله خواهد کرد که برانکو هرگز در فوتبال ایران، موفق به فتح آن نشده است. مرد کروات در لیگ پانزدهم به ذوب‌آهن، در لیگ شانزدهم به قشقایی و در لیگ هفدهم به نفت آبادان باخت تا شانس پیشروی بیشتر در جام حذفی را از دست بدهد. پرسپولیس در نبرد با سپیدرود، بشار رسن را نیز در اختیار ندارد. به‌احتمال زیاد سیدجلال حسینی نیز در این مسابقه تیمش را به‌دلیل مصدومیت همراهی نخواهد کرد تا محمد نادری نخستین بازی رسمی در ترکیب پرسپولیس را پشت سر بگذارد. درون دروازه نیز به جای بیرو، بوژیدار رادوشویچ دیده خواهد شد. مهدی شیری، سروش رفیعی، مهدی شریفی و بودیمیر نیز شاید امروز نخستین بازی‌شان را برای سرخپوشان انجام بدهند. پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ برتر، سپیدرود را با گل دیرهنگام آدام همتی شکست داد. آنها در هیچ مسابقه‌ای از نیم‌فصل اول، طعم شکست را نچشیدند.
حریف امروز پرسپولیس در جام حذفی، تیمی با 2 پیروزی در 15هفته نخست لیگ برتر هجدهم است؛ تیمی که در نیم‌فصل اول لیگ، 9بار شکست خورده و به سختی برای فرار از سقوط دست و پا می‌زند. علی کریمی تلاش زیادی به خرج داده تا در تعطیلات لیگ، سپیدرود را متحول کند. او در کنار پیام صادقیان و حمیدرضا طاهرخانی، 2 بازیکن خارجی نیز به ترکیب تیم‌اش اضافه کرده است. میلاد شیخی سلیمانی، نوادزه و پیام صادقیان اما به‌دلیل آسیب‌دیدگی توانایی همراهی تیم‌شان در این مسابقه حساس را ندارند. پرداخت شدن بخشی از مطالبات بازیکنان، آرامش را در سپیدرود برقرار کرده اما این تیم با توجه به تغییرات زیاد زمستانی، برای هماهنگی به زمان بیشتری نیاز دارد. شرایط زمین ورزشگاه سردار جنگل و البته وضعیت آب و هوای رشت، می‌تواند برگ برنده آنها در این جدال باشد اما نباید فراموش کرد که سپیدرود روی همین زمین و در هوایی کاملا بارانی، 5گل از استقلال دریافت کرد. این تیم به هیچ قیمتی قصد ندارد خاطره تلخ نبرد با آبی‌ها را در برابر پرسپولیس تکرار کند.
سپیدرود برای خلق یک شگفتی در جام حذفی، از سرنوشت «داماش» الهام می‌گیرد؛ تیمی که 2 روز قبل در همین ورزشگاه سردار جنگل، سایپا را کنار زد تا با قربانی کردن یک حریف لیگ برتری دیگر، از لیگ دو به فینال جام حذفی راه پیدا کند. حذف کردن پرسپولیس، سپیدرود را راهی فینال جام حذفی نخواهد کرد اما این اتفاق باز هم یک شگفتی بزرگ برای رشتی‌ها به شمار خواهد رفت. فوتبال رشت در این فصل، صاحب یک فینالیست در جام حذفی شده و حالا دومین تیم این شهر،یک آزمون بزرگ دیگر را در این جام پشت‌سر خواهد گذاشت. برای علی کریمی، بقا در لیگ برتر اهمیت به‌مراتب بیشتری از جام حذفی دارد. اهداف برانکو و پرسپولیس نیز بزرگ‌تر از این جام است اما این دلیل خوبی برای نادیده‌گرفتن حساسیت مسابقه امروز برای دو باشگاه نیست. سپیدرود و پرسپولیس امروز پر از چهره‌هایی تازه‌وارد خواهند بود که برای ثابت کردن توانایی‌های‌شان در ترکیب تیم جدید، انگیزه‌های بسیار زیادی دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :