• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 11 بهمن 1397
کد مطلب : 46616
+
-

هر کسی که می‌آید باید راه کی‌روش را ادامه دهد

مهدی پاشازاده 

ما ایرانی‌ها عادت داریم یک نفر یا حتی یک موضوع را خیلی بالا می‌بریم و برایمان مهم می‌شود یا برعکس با یک اتفاق یک نفر را تا پایین‌ترین درجه نزول می‌دهیم. خیلی کم می‌توانیم تعادل را حفظ کنیم. بیشتر احساسی هستیم. الان هم نظرات مختلفی وجود دارد؛ یکی می‌گوید از اول جام ملت‌ها بد بودیم و فقط مقابل تیم‌های ضعیف بازی کردیم اما یکی دیگر می‌گوید ما بسیار عالی کار کردیم. به هر حال همه اتفاقات را باید منطقی بررسی کرد.
در مسابقه ایران و ژاپن فوتبال خوبی را شاهد بودیم. ما به دیسیپلین ژاپن باختیم وگرنه فوتبالی چیزی از آنها کم نداشتیم. به‌نظر من بازی شطرنج بود و در جریان بازی هم به دوستانم گفتم در این شرایط هر تیمی که اشتباه کند بازنده خواهد بود و نباید مقابل ژاپن کوچک‌ترین اشتباهی را انجام داد. البته ما قبل از گل اول ژاپن فرصت خوبی را توسط سردار آزمون از دست دادیم. یکی، دو موقعیت هم پیش آمد که بازیکنان ما اگر یکی، دو قدم زودتر می‌رسیدند می‌توانستند گلزنی کنند اگر این فرصت‌ها گل می‌شد آن موقع ما عالی بودیم و کی‌روش بهترین مربی دنیا بود.
بااین حال ما گل اول را در عین ناباوری دریافت کردیم. آنچه در آن دقایق حائز اهمیت بود اینکه بازیکنان ما نباید بعد از گل اول ژاپن به هم می‌ریختند. وقت کافی هم بود تا جبران کنند. مطمئن باشید ما اگر یک‌بار دیگر با ژاپن بازی کنیم با اختلاف
 2 گل پیروز می‌شویم. واقعیت هم این است که فاصله ما با ژاپن 3 گل نبود. مخصوصا این تیم ملی فعلی ما که بسیار جنگنده بود.
باید منطقی نگاه کنیم. از لحاظ برنامه و ساختار فوتبال خیلی با ژاپن فاصله داریم. آنها برای تک‌تک کارهای خود در فوتبال سالیان سال برنامه‌ریزی کرده‌اند. مشکل اقتصادی هم برای پیاده کردن آن نداشتند. همین الان 17،18 لژیونر دارند آن هم درحالی‌که در باشگاه‌های کشور خودشان خوب پول می‌گیرند. اگر در لیگ خودمان به هر بازیکن 10،15میلیارد تومان بدهند کسی دیگر از لیگ ایران تکان نمی‌خورد و لژیونر نمی‌شود. با این حال ما چیزی از ژاپن کم نداشتیم. فقط بازیکنان باید به دور از استرس و هیجان بی‌مورد بازی می‌کردند. خود کی‌روش دائما به بازیکنان اشاره می‌کرد که آرام و خونسرد بازی کنند. شاید اینکه فقط به فینال فکر کنیم یا اینکه دماغمان را بالا بگیریم و خودمان را از پیش برنده بدانیم باعث شد اشتباهات بچگانه را در دریافت گل اول داشته باشیم.
حالا انتخاب جایگزین کی‌روش خیلی سخت است و باید ببینیم فدراسیون و مهدی تاج چه تصمیمی در این زمینه خواهند گرفت. باید بررسی دقیق شود که چه کار باید بکنیم. چون آدم بزرگی از تیم ملی رفته و چه‌کسی قرار است بیاید. مطمئنا دوباره مقایسه خواهد شد. هر کسی که بیاید باید دارای فلسفه باشد و این راه را ادامه دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید