• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44608
+
-

فصل خاموشی ستاره‌ها

فصل خاموشی ستاره‌ها

بارسا و رئال حتی در مشکلات هم با یکدیگر رقابت دارند. مارکا در گزارشی شرایط این روزهای ایسکو را با کوتینیو مقایسه و اوضاع آنها را شبیه هم تفسیر کرده است. ایسکو غیراز لوپتگی از نظر همه مربیان قبلی خود در رئال جایی در ترکیب نداشت. در دوران زیدان و آنچلوتی مبارزه کرد تا به ترکیب ثابت رسید اما سولاری از 2مربی قبلی سرسخت‌تر نشان می‌دهد و اگر لازم باشد تیم را 0‌1نفره به میدان می‌فرستد و ایسکو را روی نیمکت می‌گذارد. کوتینیو هم شرایط بدی دارد و حتی والورده در کنفرانس مطبوعاتی از او انتقاد کرد. هر دو نیمکت‌نشین‌اند، هر دو از نظر فنی افت کرده‌اند؛ ایسکو ۲۰ بازی ۴ گل، کوتینیو ۲۶ بازی ۶ گل، هردو در سیستم ۴-۳-۳ جواب نمی‌دهند. کوتینیو جای خود را در ترکیب به آرتور ملوی تازه‌وارد داده و حتی ویدال هم که خصوصیاتی متفاوت دارد و اصلا بازیساز نیست به او ترجیح داده می‌شود. اتفاقا اوزیل هم در آرسنال شرایطی مشابه کوتینیو و ایسکو دارد.
اگر زیدان با خامس مشکل داشت یا مورینیو با کاسیاس یا پیگرینی با گوتی و کاپلو با دیوید بکام، سولاری انگار دشمن خونی ایسکوست. اگر سرمربی آرژانتینی با این عملکردش در تیم ماندنی باشد، ایسکو قطعا به یکی از پیشنهادهای فراوانش پاسخ مثبت خواهد داد. رئال می‌خواهد او را وارد معامله و با دیبالا و پیانیچ در یووه معاوضه کند. گزینه آزار/ چلسی هم هست. کوتینیو هم از منچستر و پاری‌سن‌ژرمن پیشنهاد دارد اما هنوز بارسا واکنشی به این درخواست‌ها نشان نداده است.شایعات بازگشت نیمار به بارسلونا هم باعث شده باشگاه در این زمینه فعلا سردرگم باشد. شاید برای برگرداندن نیمار بارسلونا نیاز به فروش هافبک برزیلی خود داشته باشد و اصلا معاوضه‌ای بین این دو برزیلی بین بارسا و پی‌اس‌جی صورت بگیرد. نیمار البته نسبت به شایعاتی که درباره 5بار تماس خودش و پدرش با باشگاه کاتالونیایی برای بازگرداندن او مطرح شده، عصبانی است. این شایعات منجر به دلسرد شدن فلورنتینو پرس از خرید او در تابستان برای رئال مادرید شده است. تنها یک سال و نیم از جدا شدن نیمار و یک سال از آمدن کوتینیو، چنین شرایطی به‌وجود آمده است. نیمار با 200میلیون پوند رفت و کوتینیو با 142میلیون جذب شد اما بارسا دو برابر پول فروش نیمار را صرف خریدهای لوکس و گاهی غیرضروری شامل دمبله، مالکوم، ویدال، آرتور، لنگله و... کرد و استعدادهای باشگاه مثل آلکاسر (دورتموند) و مونیر (سویا) یا احتمالا دنیس سوارس (آرسنال) را فراری داد و قرار است موراتا را از چلسی یا یورنته را از تاتنهام بخرد.
بازگشت نیمار ماموریتی غیرممکن است چون این بازیکن هنوز با باشگاه بر سر باقیمانده پاداش 30میلیون یورویی از 63میلیون یورو پاداشی که به‌خاطر تمدید قرارداد از بارسلونا طلبکار است مشکل دارد و دادگاه طرفین قرار است 31ژانویه در شعبه اول دادگاه بارسلونا برگزار شود. او خواهان دریافت غرامت اضافی 9میلیون یورویی هم هست. نیمار در واکنش به شایعات بازگشت به نوکمپ 3 استوری در اینستاگرام خود منتشر کرده که در هر 3تصویر پسرش دیده می‌شود با این شرح‌ها: «اینجا در حال خواندن اخبار دروغین هستم ...» ،« اینجا زمانی است که از خواندن اخبار جعلی عصبانی شده‌ام ...» و«اینجا زمانی است که در واکنش به پرسش دوستان می‌گویم چیزی در این رابطه نمی‌دانم.» با این توصیف گزینه فروش کوتینیو به منچستر باقی می‌ماند. اگر این اتفاق رخ دهد، باشگاه لیورپول از این انتقال ضرر می‌کند. طبق توافقات بین 2باشگاه، بارسا باید در100بازی اول کوتینیو در ترکیب این تیم در ازای هر 25بازی کوتینیو 4/4میلیون پوند به لیورپول بپردازد که نخستین قسط آن پرداخت شده و این بازیکن 34بازی برای بارسا انجام داده. 4/4میلیون هم به‌خاطر صعود به لیگ قهرمانان در این فصل به لیورپول داده شده و اگر کوتینیو بماند این رقم تکرار می‌شود و درصورت قهرمانی در اروپا 4میلیون دیگر به باشگاه انگلیسی واریز می‌شود. اگر بارسا در نقل‌وانتقالات زمستانی از شر او خلاص شود، 22میلیون پوند سود خواهد کرد. این همان رقمی است که در آپشن‌های قرارداد ترکمانچای خرید کوتینیو تعیین شده تا باشگاه کاتالونیایی تا پایان فصل و درصورت قهرمانی در اروپا و افزایش تعداد بازی‌های این بازیکن به همتای انگلیسی بپردازد.
کلوپ در‌ماه مه 2017 با پیش‌بینی این شرایط خطاب به کوتینیو گفته بود: «اینجا (در لیورپول) بمان تا در پایان به افتخارت یک مجسمه بسازند. اگر به‌جای دیگری مانند بارسلونا،بایرن مونیخ و رئال مادرید بروی فقط یک بازیکن دیگر (در میان تعداد زیادی ستاره) خواهی بود، اما اینجا چیز بیشتری هستی.» او نه در پست اینیستاونه در پست نیمار نتوانسته جای خالی آنها را پر کند. با جدایی احتمالی او، پروژه خرید فرانک ده‌یونگ از آژاکس جدی‌تر خواهد شد. او که در نیم‌فصل اول با گل‌هایش 14امتیاز برای بارسا آورده بود در 4بازی اخیر روی نیمکت نشست و فقط در ترکیب تیم دوم که در جام حذفی به لوانته باخت حضور داشت و در مجموع در هفته‌های اخیر فقط 62دقیقه بازی کرد. در همین مقطع دمبله 4گل و 3پاس‌گل را به نام خودش ثبت کرد. شاید مصدومیت همسترینگ او در بازی با اینتر در‌ ماه نوامبر دلیل این افت شدید باشد؛ همان کاری که عمل آپاندیسیت ایسکو با او در رئال کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید