• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 دی 1397
کد مطلب : 44606
+
-

مسافران تورنمنتی که بار فنی ندارد!

مسافران تورنمنتی که بار فنی ندارد!

پس از انصراف ایران از میزبانی مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد، روسیه میزبانی مسابقات را برعهده گرفت. در ادامه اتحادیه جهانی کشتی طی نامه‌ای از تیم ایران برای شرکت در این مسابقات دعوت کرد. فدراسیون کشتی ایران ابتدا اعلام کرد در این مسابقات شرکت نخواهد کرد ولی با گذشت چند روز از انتشار این خبر قرار شده است تیم امید ایران در این مسابقات حاضر شود. رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد روزهای ۲۵ و ۲۶ اسفندماه در یاکوتسک روسیه برگزار خواهد شد.
  تیم امید راهی روسیه می‌شود
 پس از برگزاری نشست مشترک حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون با اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و سرمربی تیم ملی امید و با بررسی صورت گرفته مقرر شد با توجه به درخواست علیرضا رضایی سرمربی تیم امید، این تیم به نمایندگی از کشتی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۹ روسیه شرکت کند. پیش‌تر رضا لایق، دبیر فدراسیون اعلام کرده بود این مسابقات بار فنی ندارد و تیم ایران به همین دلیل در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. لایق در این‌باره به میزان گفته بود: «این رقابت‌ها برای تیم ملی کشتی آزاد بار فنی ندارد، ضمن اینکه باعث به هم خوردن برنامه‌های تیم ملی نیز می‌شود. همه این مسائل باعث شد کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کند در این مسابقات شرکت نمی‌کنیم.» شنیده‌ها حکایت از این دارد که تیم امید ایران علاوه بر نفرات جوان از چند مهره باتجربه بهره‌خواهد برد. گفته می‌شود یکی از دلایلی که تیم بزرگسالان علاقه‌ای به شرکت در مسابقات جام‌جهانی نداشته است عدم‌حضور این مسابقات در رنکینگ اتحادیه جهانی است. تیم ملی بزرگسالان قصد دارد برای شناخت هرچه بیشتر نفرات خود در تورنمنت ساساری و دانکلوف شرکت کند.
  حبیبی: بیشتر نفرات اعزامی از تیم امید هستند
هادی حبیبی، سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که چه فرایندی طی شد تا به این جمع‌بندی رسیدید که تیم امید ایران برای شرکت مسابقات جام‌جهانی معرفی شود، گفت: «طی جلسه‌ای که برگزار شد با درنظر گرفتن تمامی جوانب و درخواست آقای رضایی، سرمربی تیم امید قرار بر این شد این تیم برای شرکت در این مسابقات معرفی شود. برای شرکت در هر رویدادی باید درنظر داشته باشیم که چه چیزی عاید کشتی ایران خواهد شد. این 2سال پیش رو سال‌های سرنوشت‌سازی‌ است و باید نفرات را برای شرکت در المپیک توکیو آماده کنیم.» حبیبی درباره اینکه چه نفراتی به مسابقات جام‌جهانی اعزام خواهند شد، به همشهری گفت: «غالب نفرات اعزامی به مسابقات جام‌جهانی از تیم امید هستند ولی احتمال تغییر در برخی از اوزان وجود دارد. سرمربی تیم امید هنوز نفرات نهایی را اعلام نکرده است برای همین قاطعانه نمی‌توان درباره تیم اعزامی اظهارنظر کرد.» همچنین هادی حبیبی درباره عدم‌حضور مهدی تقوی در مرحله دوم اردوی تیم ملی گفت: «یکی از کارهایی که غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کرد دعوت از تمامی سرمایه‌های کشتی ایران بود؛ یکسری در اردوهای قبل بودند و یکسری دیگر به دلایلی از کشتی دور شده بودند. این فرصت به همه سرمایه‌ها داده شد تا در صورت توانایی دوباره به کشتی بازگردند. در این بین رضا یزدانی، کمیل قاسمی، سیداحمد محمدی و حسن رحیمی در مرحله دوم اردوی تیم ملی حضور پیدا کردند و توانستند حرکت روبه‌جلویی هم داشته باشند. مهدی تقوی هم جزو افتخارات کشتی است که 2بار مدال طلای جهان را برای کشتی ایران به ارمغان آورده است. تقوی در مرحله دوم اردو حاضر نشد و فکر نکنم دیگر بخواهد کشتی را ادامه دهد؛ به هر حال تصمیمی بوده که اتخاذ کرده و باید به آن احترام گذاشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید