• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43945
+
-

خبر

عربستان وارد می‌شود
امروز 2بازی از 2 گروه مختلف برگزار می‌شود. عراق و ویتنام 2 همگروهی ایران با هم بازی می‌کنند که قطعا نتیجه این مسابقه برای ما اهمیت خاص خودش را دارد. عراق تیمی است که انگیزه‌های شخصی ما برای انتقام شکست 4سال قبل بالاست و منتظریم تا از حریف اصلی‌مان رونمایی شود. در یک بازی دیگر عربستان یکی از مدعیان سنتی جام به مصاف تیم سختکوش کره‌شمالی می‌رود. عربستان بعد از چند سال فترت و دوری از سطح اول آسیا ظاهرا پوست انداخته و باید دید در مصاف با کره چقدر به عربستان مدعی گذشته شبیه خواهد بود. برنامه بازی‌های امروز:
گروه D: عراق - ویتنام/17:00
گروه E:عربستان - کره‌شمالی /19:30
   
فغانی داور ژاپن- ترکمنستان
فغانی به همراه تیم داوری ایرانی‌اش، یک دیدار از گروهF را سوت می‌زند. بازی 2 تیم ملی فوتبال ژاپن و ترکمنستان از گروهF جام ملت‌های آسیا 2019روز چهارشنبه 19دی‌ماه در ابوظبی برگزار می‌شود و علیرضا فغانی به‌عنوان داور و رضا سخندان و محمدرضا منصوری به‌عنوان کمک‌ها قضاوت این بازی را برعهده دارند.
 
  پایان جام برای هافبک سوریه
هافبک تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه رباط صلیبی پاره کرد و ادامه جام‌ملت‌ها را از دست داد. به‌ گزارش اسپورت، تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه در دیدار نخست برابر فلسطین با تساوی بدون گل متوقف شد. در این دیدار اوسامه اومری، هافبک کلیدی تیم‌ ‌ملی سوریه مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. کادر پزشکی سوریه اعلام کرد که آسیب‌دیدگی اومری جدی است و او رباط صلیبی پاره کرده تا ادامه جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را از دست بدهد.

   سرمربی تایلند نخستین قربانی 2019
در روز دوم رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا، تیم ملی هند با نتیجه1-4 بر تیم ملی تایلند غلبه کرد تا یک شگفتی دیگر در این جام خلق شود. ظاهرا این نتیجه برای سران فدراسیون فوتبال تایلند اصلا قابل‌هضم نبود؛ چرا که با وجود باقی ماندن 2بازی تا پایان مرحله گروهی، آنها تصمیم به اخراج میلوان رایواتس، سرمربی 65ساله صرب خود گرفتند. فدراسیون فوتبال تایلند در حالی رایواتس را اخراج کرده که تایلند در گروه خود باید به مصاف بحرین و امارات برود و آنها هرچند کم اما هنوز هم شانس صعود به مرحله بعد را دارند. سیریساکا یوتخاکتایی هدایت تیم ملی فوتبال تایلند را در ادامه دیدارهای جام‌ملت‌های آسیا را برعهده خواهد داشت.
 
  این یک فیلم هندی نیست
لی‌سعید الکعبی، گزارشگر معروف اماراتی درباره نمایش شگفت‌انگیز هند در نخستین بازی نوشت:«این یک فیلم هندی نبود بلکه درس فوتبال بود. هندی‌ها نشان دادند که برای موفقیت در فوتبال باید از انجام آن لذت برد. فوتبال هند در این سال‌ها پیشرفت کرده است. آنها نشان دادند پیشرفت و موفقیت با شعار و فخرفروشی امکان ندارد بلکه با کار و تلاش است که اتفاق می‌افتد.» این گزارشگر بعداز کنایه‌ای که به تیم ملی کشورش زد نقدی هم بر باشگاه‌های اماراتی می‌کند:«سونیل چیتری نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. او نشان داد که از خیلی از بازیکنان خارجی که در لیگ امارات بازی می‌کنند بهتر است اما اگر نام او چیترینیو بود حتما تیم‌های باشگاهی ما با هم برای جذب او رقابت می‌کردند.»

   رژیم غذایی سخت برای عربستانی‌ها 
در فاصله یک روز تا دیدار عربستان مقابل کره‌شمالی در جام‌ملت‌های آسیا، کادرپزشکی سبزپوشان سعودی محدودیت‌های غذایی برای بازیکنان این تیم درنظر گرفته است. بر این اساس به شاگردان آنتونیو پیزی اعلام شده تا قبل از مسابقه با کره‌شمالی حق خوردن غذاهایی که کالری بالایی دارند مثل نان سفید، برنج، گوشت قرمز و... را ندارند. کادرپزشکی تیم ملی عربستان به‌صورت روزانه برنامه غذایی بازیکنان را چک می‌کند تا مبادا با خوردن این نوع غذاها قبل از دیدار با کره‌شمالی بازیکنان اضافه وزن پیدا کنند و از شرایط آمادگی جسمانی دور شوند. دیدار عربستان و کره‌شمالی ساعت 19:30روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

بازار زمستانی
   براهیم دیاز، ملقب به مسی اسپانیا که عضو من‌سیتی بود بلافاصله پس از باخت رئال به سوسیداد در برنابئو معارفه شد. او با ١٥میلیون یورو به‌علاوه 2/7میلیون پاداش و دستمزد سالانه 2/5میلیون یورو در ازای قراردادی شش سال‌ونیمه تا سال2025به تیم محبوبش آمد. پرس قبلا دو بار می‌توانست او را بخرد اما تردید کرد.

   میلان که پیش‌بینی می‌شد کلی بازیکن سرشناس مثل فابرگاس، زلاتان، کیهیل و رمزی را بخرد فعلا به خرید لوییس پاکتا اکتفا کرده است. این هافبک بازیساز برزیلی از تیم فلامینگو خریداری شده است. میلان دنبال خرید پیاتک از جنوا هم هست که البته انتقال این گلزن که الگوی خود را هری کین معرفی کرده کار سختی است.
 
 لیورپول فعلا خریدی نداشته و در عوض سولانکه را که به او بازی نمی‌رسید به بورنموث فروخته و کلاین را هم به همین باشگاه قرض داده است.
   جن شوجی، بازیکن تیم کاشیما آنتلرز که چندی پیش در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس بازی کرد به تیم فرانسوی تولوز پیوست.

   دنیس سوارس که دو فصل‌ونیم عمرش را در بارسلونا تلف کرده و پشت خط مانده است، مثل اور بانگا- هافبک آرژانتینی سویا- به آرسنال نزدیک است. شاید او مثل پاکو آلکاسر که قرضی به دورتموند رفت و خودش را نجات داد و قرارداد قطعی با باشگاه آلمانی بست بتواند مسیر زندگی ورزشی‌اش را عوض کند.

   تیری آنری در ادامه پروژه نجات موناکو و درحالی‌که تقریبا خیالش بابت جذب فابرگاس راحت شده، سراغ نالدو- مدافع برزیلی شالکه- رفت و با قراردادی 2 میلیون یورویی این بازیکن را جذب کرد. شنیده می‌شود پپه، بازیکن سابق رئال هم که اخیرا با بشیکتاش قطع‌همکاری کرده ممکن است به موناکو برود.

   اگر یووه موفق به جذب آرون رمزی در تابستان شود، رکوردی از خود برجای می‌گذارد با موضوع جذب بازیکنان آزاد بدون پرداخت پول ترانسفر. آنها قبلا امره جان، خدیرا و چندین بازیکن دیگر را به همین شیوه خریده بودند. اما شایعاتی درباره مذاکره با آرسنال بر سر انتقال این بازیکن در همین ژانویه به گوش می‌رسد.

  با تصمیم اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، هادی ساعی به‌عنوان کاندیدای کمیته ورزشکاران OCA و آرش میراسماعیلی به‌عنوان نماینده ایران در نشست کمیسیون ورزشکاران IOC  معرفی شدند.

  علی عابـدینی با عـقد قـراردادی یکساله به تیم دسته اولی «للی استاد» در لیگ هلند پیوست. لیگ دسته‌یک هندبال هلند با حضـور 10تیم پیگیری می‌شود که تیم للی استاد تا پایان هفته هشتم با 6امتیاز، 2 برد، 2 مـساوی و 4باخت در رده هفـتم جـدول لـیگ یـک هلند قرار دارد. علی عـابدینی -ملی‌پوش سابق کشورمان- از هفـته پنجـم برای این تیم به مـیدان رفت و در نخستین بازی خود مـوفق شـد 6گل برای تیمش به ثمر 
برسـاند.

  جواد محجوب -جودوکار عضو تیم ملی- درخصوص آخرین وضعیت آسیب‌دیدگی خود می‌گوید: «حدود ۸۰روز از عمل رباط‌صلیبی من می‌گذرد و خوشبختانه شرایط بسیار خوبی دارم و تقریبا یک‌ماه از روند عادی برنامه‌های تمرینی جلوتر هستم. عمل موفقیت‌آمیزی زیرنظر دکتر کیهانی داشتم و هر‌ماه هم با او دیدار دارم و فکر می‌کنم زودتر از پیش‌بینی‌ها به میادین برگردم. از ۱۰ روز دیگر دویدن روی تردمیل را آغاز می‌کنم و به امید خدا تا اواسط اسفند به اردوی تیم ملی اضافه 
خواهم شد.

  یوان سوکولف -سرمربی تیم ملی شطرنج ایران- می‌گوید:«نکته‌ای که ایران را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند وجود ستاره‌های جوان در تیم ملی است که مرا در ایران نگه داشته است. پیشنهادهای زیادی داشتم، اما استعداد جوانان و نوجوانان ایرانی موجب شد در این کشور بمانم».

پست عجیب سعداوی؛ مدیر فنی فولاد
با تصمیم حبیب‌الله رضایی-مدیرعامل- و اعضای هیأت مدیره باشگاه فولاد خوزستان، نعیم سعداوی که پیش از این سابقه هدایت تیم بزرگسالان فولاد خوزستان را برعهده داشت، به‌عنوان مدیر فنی این باشگاه انتخاب شد. سعداوی در حالی این سمت را دراختیارگرفت که 2فصل پیش سرمربی فولاد بود و نتایج بسیار ضعیفی در این تیم گرفت. اینکه باشگاه فولاد هر از چند گاهی باید به سعداوی در سمت‌های مختلف پُست بدهد در نوع خودش عجیب است. سؤال مهم این است که سعداوی در این پُست چه کمکی به فولاد و افشین قطبی خواهد کرد.
   بازگشت اخباری به تراکتور و دردسر جدید برای فروزان
 محمدرضا اخباری پس از یک فصل بدون تیم ماندن درنهایت راهی تراکتورسازی شد تا فوتبالش را با این تیم ادامه دهد. او که با سایپا قرارداد داشت به‌دلیل اختلافات با علی دایی، این تیم را ترک کرد و نیم‌فصل خانه‌نشین شد. حالا اخباری به تیمی آمده که محسن فروزان گلر شماره یک این تیم است و طبیعتا یک رقیب دردسرساز برای فروزان خواهد بود. اخباری برای جدایی با سایپا توافقنامه‌ای به امضا رسانده است که باید ٥٠ میلیون و 10درصد‌ از مبلغ قرارداد فصل اول و 20درصد از مبلغ قرارداد فصل دوم خود را به سایپا بپردازد. در این توافقنامه قید شده است درصورتی که رقم قرارداد زیر 

٤٠٠ میلیون باشد، اخباری باید به جای 10درصد، ٥٠میلیون و 20درصد، رقم قرارداد فصل بعد را پرداخت کند. اکنون با پیوستن او به تراکتور‌سازی‌ بندهای تفاهمنامه اخباری و سایپا فعال شده است و این باشگاه به‌دنبال طلب خود از اخباری و باشگاه تراکتورسازی است. اخباری غرامت نزدیک به ٢٠٠ میلیون تومان را باید به سایپا پرداخت کند و در غیراین صورت باشگاه سایپا می‌تواند جلوی فعالیت‌های این دروازه‌بان را بگیرد. احتمالا یکی از دلایل قرارداد سفیدامضای اخباری با تراکتورسازی همین تفاهمنامه است تا غرامت کمتری را به سایپا بپردازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :