• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43937
+
-

روی خط فجر

قرعه‌کشی جدول اکران

قرعه‌کشی جدول اکران

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه‌نگار

شمارش معکوس برای برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر شروع شده و با توجه به معرفی فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره در بخش‌های مختلف حالا به قرعه‌کشی جدول اکران فیلم‌های جشنواره رسیده است.  
به گزارش همشهری، امسال برای دومین بار جدول نمایش فیلم‌ها در سالن اهالی رسانه با قرعه‌کشی تنظیم خواهد شد. امسال 22فیلم بلند سینمایی در بخش سودای سیمرغ، 3فیلم انیمیشن بلند سینمایی، 10فیلم اول در بخش نگاه نو، 5فیلم مستند و 7 فیلم کوتاه در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود. قرار است مراسم قرعه‌کشی با حضور تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم‌ها و اهالی رسانه، ساعت 10صبح- روز چهارشنبه- 19دی‌ماه 1397در پردیس سینمایی ملت برگزار شود و با پایان قرعه‌کشی، جدول نمایش فیلم‌ها در سینمای رسانه‌ منتشر می‌شود.

  اعلام سینماهای مردمی
از دیگر خبرهای این دوره از جشنواره فیلم فجر، اعلام سینماهای مردمی است که محمدرضا فرجی، مدیر امور سینماهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان امور سینمایی اعلام کرده تا پایان هفته اسامی سینماهای مردمی اعلام می‌شود و سینماداران، این روزها در تدارک آماده‌سازی سالن‌ها برای میزبانی از جشنواره فجر هستند. سال گذشته 16سالن، میزبان علاقه‌مندان خود بود.

  گبرلو به‌علاوه 4
همچنین جشنواره امسال برای نشست‌های پرسش و پاسخ که تا سال گذشته توسط محمود گبرلو اداره می‌شد چند مجری را برای اجرا انتخاب کرده است. امسال5 مجری آشنا به سینما، نشست‌های پرسش و پاسخ فیلم‌های حاضر در جشنواره را در سینمای اهالی رسانه برگزار خواهند کرد. 
امسال فرزاد حسنی، منصور ضابطیان، احسان کرمی، محمود گبرلو و حمیدرضا مدقق مسئولیت اجرای نشست‌ها را برعهده خواهند داشت.

  آغاز میزبانی تئاتر استانی فجر
برای چهارمین سال پیاپی، از ۱۹ دی‌ماه ۹۷ هنرمندان نمایش یزد، میزبان گروه‌های شرکت‌کننده در بخش تئاتر فجر استانی خواهند بود. شهر یزد میزبان 4گروه نمایشی می‌شود و قرار است، نمایش‌های «زندمان» نصیر برهان زهی از ایرانشهر، «تحت‌تأثیر» رسول کاهانی از تهران، «عقیم» علی رضا معروفی از کرج و «سندروم پای بی‌قرار» عبدالله برجسته از مشهد، در مجموعه تالار هنر یزد، واقع در بلوار شهید صدوقی روی صحنه بروند. جشنواره‌ تئاتر فجر استانی، امسال از اردبیل آغاز شده و در کرمانشاه به پایان خواهد رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید