• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 18 دی 1397
کد مطلب : 43916
+
-

دیگر به طارمی فکر نمی‌‌کنیم

برانکو: ما با یک ملی‌پوش به فینال لیگ قهرمانان رسیدیم پس انتظار دارم تیم ملی به فینال برسد

دیگر به طارمی فکر نمی‌‌کنیم

سرمربی پرسپولیس روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران گفت‌وگو کرد؛ نشستی که در این روزها چندان محلی از اعراب نداشت اما در پایان آن می‌شد فهمید چرا برگزار شده است. پرسپولیس برای اردویی 12روزه به قطر می‌رود و برانکو ظاهرا می‌خواست تکلیف چند مسئله را پیش از رفتن روشن کند. او درباره علت جدایی منشا صحبت کرد و پرونده حضور طارمی و حقیقی را هم در پرسپولیس بست. در عین حال بدش نمی‌آمد پیش از رفتن و دور شدن از دسترس خبرنگاران برای سرمربی تیم ملی باز هم خط و نشان بکشد. برانکو که ظاهرا دیگر قصد سکوت و کوتاه آمدن درباره مواضع کی‌روش را ندارد دیروز گفت: که تیم ملی باید یک پای فینال باشد چرا که او و پرسپولیس با یک ملی‌پوش به فینال رسیده‌اند. البته برانکو شاید فراموش کرده که به غیر از بیرانوند در ترکیب تیمش علیپور و نوراللهی را هم داشته و در عین حال بشار رسن، ملی‌پوش عراقی هم در ترکیب پرسپولیس بازی کرده است. جلال حسینی ملی‌پوش سابق و شجاع خلیل‌زاده و امید عالیشاه همه سوابقی در تیم ملی داشته‌اند. سرمربی پرسپولیس هنوز هم مصاحبه کی‌روش بلافاصله بعد از اتمام بازی‌های ایران در جام جهانی را فراموش نکرده و حالا پیش از شروع بازی‌های ایران بهانه جدیدی برای جنجال به‌دست حریف داده است که بعید نیست ترکش‌های آن در روزهای آتی در کنفرانس‌های کی‌روش مشاهده شود. در ادامه گزیده‌ای از گفت‌وگوی برانکو را بخوانید:

  دنبال بهانه نیستیم
همانطور که گفتم همیشه هدف ما جنگیدن برای قهرمانی خواهد بود و هیچ فراری هم از این مسئولیت خود نمی‌کنیم چرا که این دینی است که مقابل هواداران داریم و بزرگی پرسپولیس هم این وظیفه را بر گردن ما می‌گذارد. به هیچ عنوان دنبال بهانه هم نیستیم البته  کار سختی هم پیش رویمان است. 3 تیم در یک خط هستند، تراکتورسازی و سپاهان هم جزو مدعیان محسوب می‌شوند. 5تیم برای قهرمانی می‌جنگیم اما نخستین بازی بعد از تعطیلات ما با سپیدرود رشت است که ۱۱بهمن در جام حذفی با این تیم بازی خواهیم کرد و البته احتمالا ملی‌پوشان همراهمان نیستند اما امکان اینکه بازی عقب‌افتاده را انجام دهیم نبود».

  به بودیمیر بیشتر از گوچی احتیاج داشتیم
پرسپولیس باشگاهی است که سقف بودجه مشخصی دارد و من به این موضوع احترام می‌گذارم و اصلا دلم نمی‌خواهد که این سقف شکسته شود و اعداد و ارقام جابه‌جا شود. انتخاب ما از بین بودیمیر و قوچان‌نژاد بود که با توجه به بررسی‌ها بودیمیر بیشتر احتیاج بود چون او مهاجمی است که در محوطه جریمه خوب صاحب توپ می‌شود و مهاجم گلزنی است و ۱۹۳سانتی‌متر هم قد دارد. انتظار دارم که خیلی خوب خودش را تطبیق دهد، به‌خاطر همین دلایلی که گفتم، کفه ترازو به سمت بودیمیر رفت تا قوچان‌نژاد، ‌نه به‌خاطر اینکه کروات بود بلکه به‌خاطر شرایطی که ما داشتیم.

  از منشا انتظارات بیشتری داشتم
این تصمیم من بوده چون من مربی هستم و من تصمیم می‌گیرم. شک ندارم که منشا نه‌تنها به تیم بلکه به باشگاه خدمت کرد و از او تشکر می‌کنم اما پرسپولیس باشگاهی است که مدام به‌دنبال بهتر‌شدن است و شاید روش بازی پرسپولیس جوابگوی منشا نبود اما اینکه فلسفه و دیدگاه پرسپولیس درست است، نتایج آن را نشان می‌دهد و ما فلسفه خودمان را به‌خاطر یک بازیکن یا حتی یک شکست عوض نمی‌کنیم و محکم‌تر کار می‌کنیم. من از منشا انتظارات بیشتری داشتم اما او در ۲۶ بازی 2گل به فولاد و تیم قطری زد اما باشگاه پرسپولیس مسیر خودش را دارد و منشا هم مسیر خودش را، هر چند که به هر حال همیشه موافقان و مخالفان وجود دارند.

  در آسیا تندتر در مورد داوری حرف زدم اما محروم نشدم
واقعا نمی‌دانم چرا جریمه شدم، حتی نمی‌دانم کمال کامیابی‌نیا چرا جریمه شد؟ اگر یادتان باشد، بعد از بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا از قضاوت داور چینی عصبانی و ناراحت بودم و این موضوع را به رئیس اجرایی مسابقات گفتم، که او روی نتیجه بازی به‌صورت مستقیم تأثیرگذار بود و برای قضاوت در فینال استحقاق نداشت اما با وجود اینکه عصبانی بودم و تند حرف زدم، هیچ اخطار یا انتقادی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای من نیامد و نمی‌دانم چرا در لیگ ایران این اتفاق‌ها رخ می‌دهد؟ آیا من فحاشی کردم؟ من فقط عصبانی بودم و حرف زدم اما شما واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا را با لیگ خودمان مقایسه کنید.

  حقیقی 4سال است بازی نکرده 
حقیقی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ دروازه‌بان فیکس تیم ملی بود اما نمی‌دانم در این مدت گذشته کجا بود که حضور نداشت، قطعا او دروازه‌بان باکیفیتی است اما به‌نظرم 4-3 سالی است که بازی نکرده است. این را باید بگویم که لیست ما از لحاظ دروازه‌بان با حضور بیرانوند، راشودوویچ و درویش‌وند تکمیل است و اگر بخواهیم دروازه‌بانی بگیریم سعی می‌کنیم از جوان‌ترها باشد.

  اشتباهات 4داور من را تا مرز اخراج برد
از لحظه‌ای که به پرسپولیس آمدم 4داور به‌خاطر عملکرد ضعیفی که در دیدارهای پرسپولیس داشتند محروم شدند، همان اشتباهات کم مانده بود که من را تا مرز اخراج ببرد، با این شرایط طبیعی است که بازیکنان حساس باشند. ما اشتباه داوری به‌خصوص کمک‌داوران را درک می‌کنیم اما باور کنید ما و بازیکنان هم خیلی خوب حس می‌کنیم که داوری که اشتباه می‌کند عمدی است یا سهوی و این موضوع را به خوبی تشخیص می‌دهیم.

  دلیلی نمی‌بینم که عراق بتواند ایران را ببرد
بله سرمربی عراق دوست من است و بیش از 20سال است که با هم رفیق هستیم و وقتی از ایتالیا به اسلونی برگشت، همواره موفق بود. او منطقه را می‌شناسد چرا که 4سال قبل هم سرمربی امارات بود اما عراق به‌صورت سنتی تیم خوبی است و من به جز بشار رسن شناخت آنچنانی از تیم عراق ندارم. به هر حال همه تیم‌ها باید مقابل هم بازی کنند و واضح‌تر می‌گویم که دلیلی نمی‌بینم که عراق بتواند ایران را ببرد.

  انتظار دارم که ایران یک طرف فینال باشد
همانطور که قبلا هم گفتم انتظار دارم که ایران یک طرف فینال باشد، همانطور که ما با یک ملی‌پوش به نام بیرانوند به فینال آسیا رسیدیم، دلیلی نمی‌بینم که تیم ایران با این بازیکنان بلندپروازی نداشته باشد و به فینال نرود.

  نمی‌دانم چه‌کسی صحبت طارمی را شروع کرد!
اصلا چه‌کسی صحبت طارمی را شروع کرد، مدیر برنامه‌های او به باشگاه نیامده و هیچ پیشنهادی نداده است. فکر می‌کنید باشگاه قطری او را مجانی آزاد می‌کند که به ایران بیاید؟ این یک پروسه‌ای است که ما نمی‌توانیم منتظرش بمانیم، شاید قرارداد آنجا دو برابر پرسپولیس باشد اما طبیعتا پرسپولیس بهتر از الغرافه است. در مجموع، ما هیچ پیشنهادی ندادیم بلکه این موضوع در رسانه‌ها مطرح می‌شود. ما در مورد طارمی دیگر فکر نمی‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید