• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 دی 1397
کد مطلب : 42713
+
-

تابلوی ایست مقابل نکونام

تابلوی ایست مقابل نکونام

جواد نکونام عجیب‌ترین اتفاق امسال در لیگ برتر فوتبال را رقم زد. او هفته گذشته ناگهان اعلام کرد که از نساجی کنار رفته است. خیلی زود شایعه‌ها پررنگ شد و اینکه جواد مذاکره‌های پنهانی با باشگاه پیکان داشته است. روز پنجشنبه خبر توافق نکونام با پیکان در رسانه‌ها منتشر و همان روز حتی نکونام به بازیکنان تیم معرفی شد تا سرمربی سابق نساجی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. با وجود این روز گذشته نامه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به مدیرعامل باشگاه پیکان، همه‌‌چیز را منتفی کرد. در نامه هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو به شیعی، مدیر باشگاه پیکان آمده است: «نظر به اینکه سیاست‌های حاکم بر باشگاه فرهنگی و ورزشی در درجه نخست، احترام به مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و بدیهی است کسب هرگونه موفقیت، مقام و عنوانی با زیر پا گذاشتن این مسئولیت ارزشی ندارد. به‌رغم اینکه هیچ علاقه‌ای به دخالت در امور اجرایی باشگاه ندارم، حسب وظیفه به‌عنوان سیاستگذار باشگاه پیکان اعلام می‌کنم احترام به تیم‌های دیگر به‌خصوص تیم‌های شهرستانی لیگ برتر با طرفدارانی عاشق، پرشور و دلسوز شرط اصلی فعالیت‌های اصلی آن باشگاه است؛ بنابراین انتخاب سرمربی از این تیم‌ها اکیدا ممنوع بوده و باشگاه فقط مجاز به انتخاب سرمربی از میان سرمربیانی است که قبل از اتمام نیم‌فصل لیگ برتر97 به‌عنوان سرمربی آزاد شناخته شوند.» مدیرعامل پیکان به صراحت با این انتصاب مخالفت کرده و تأکید داشته که بهتر است مربی جدید از بین گزینه‌هایی انتخاب شود که سرمربی تیمی نیستند یا حداقل با تیم‌های شهرستانی قرارداد ندارند تا جواد نکونام از اینجا رانده و از آنجا مانده باشد؛ چراکه در این چند روز مدیران باشگاه نساجی هم به‌دنبال یک سرمربی جدید برای تیمشان هستند و بعید است راضی به بازگشت نکونام به تیم‌شان باشند.
    نساجی: تا فردا سرمربی را اعلام می‌کنیم
از سوی دیگر اما قائمشهری‌ها دیگر به بازگشت نکونام فکر نمی‌کنند. بعد از جدایی عجیب سرمربی از تیم، روز گذشته فرهاد صنیعی‌فر مالک باشگاه نساجی در گفت‌وگو با فارس در مورد مربی مدنظر باشگاه برای جانشینی نکونام گفت: «ما تا فردا آخروقت مربی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنیم. 2گزینه ایرانی داریم که فردا از بین آنها یک نفر سرمربی می‌شود. کار باشگاه پیکان غیراخلاقی است و فدراسیون باید حواسش به این رفتارها باشد. اصلا من به‌عنوان مالک باشگاه نساجی شاید نخواهم اعتراضی به فدراسیون داشته باشم آیا نباید خود کمیته اخلاق و فدراسیون در این‌باره حواسش باشد و به پیکان بگویند آیا قبل از اینکه با خود مربی مذاکره‌ کنید با باشگاه تحت قراردادش مذاکره کرده‌اید یا خیر؟»
    فرکی در پیکان، اسکوچیچ در نساجی
پس از اینکه حضور جواد نکونام در تیم فوتبال پیکان با دستور مدیرعامل ایران‌خودرو و به‌دلیل عدم‌فسخ قرارداد این مربی با نساجی منتفی شد، مدیران این باشگاه به‌دنبال مذاکره با حسین فرکی و عقد قرارداد با این مربی هستند تا هرچه زودتر جانشین مجید جلالی را انتخاب کنند. این در حالی است که در شرایطی که گفته می‌شود به‌احتمال فراوان اسکوچیچ به‌عنوان جانشین نکونام انتخاب خواهد شد اما مالک نساجی اعلام کرده که گزینه جانشینی نکونام یک مربی ایرانی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید