• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 5 دی 1397
کد مطلب : 42416
+
-

رشد 3برابری شکایت‌های خودرویی

ممنوعیت واردات، کاهش تیراژ تولید و تعهدات معوق خودروسازان برای تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان موجب رشد 3برابری شکایات خودرویی طی 9ماهه امسال نسبت به مجموع سال گذشته شد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه تعداد شکایت‌های خودرویی مردم در سراسر کشور طی سال٩٦، 2هزار و ٦٧ مورد بوده اما در ٩ماهه امسال با رشد 3برابری به ٦ هزار و ٣٦٦مورد رسیده است، گفت: درصورتی‌که شهروندان شکایت خود در مورد خودرو را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت دیگر استان‌ها ارائه دهند نیز این شکایات برای پیگیری و رسیدگی به این سازمان در استان تهران ارجاع می‌شود. 
یدالله صادقی با اشاره به اینکه در سال گذشته به‌دلیل انجام واردات و تیراژ تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار خودرو مواجه بودیم، به ایرنا گفت: امسال با توجه به ممنوعیت واردات و افت تولید خودرو، میزان عدم‌ایفای تعهدات کامل واردکنندگان و شرکت‌های خودرویی به‌طور چشمگیری افزایش یافته و از مجموع 8هزار و ٤٣٣ شکایت خودرویی سال‌های ٩٦ و ٩٧، 4هزار و ٧٠٠مورد به تشکیل پرونده منجر شده است؛ یعنی اینکه در فرایند رسیدگی، تخلف شرکت‌های خودروساز یا عرضه‌کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. او با بیان اینکه حدود هزار پرونده شکایت‌های خودرویی نیز اکنون در دست بررسی است و تا هفته آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد، افزود: عنوان عمده تخلف‌های خودرویی، ایفا نکردن تعهدات و مطالبه وجه اضافه بر تعهدات شرکت‌های خودرویی بوده است. از زمان ارسال شکایت، طی نامه‌ای به شرکت متعهد، 10روز فرصت داده می‌شود تا یا رضایت شاکی را جلب و یا دلایل خود را درخصوص روند عملکردش گزارش کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید