• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 دی 1397
کد مطلب : 41700
+
-

خاص‌تر از خاص

خاص‌تر از خاص

ساسان شادمان منفرد
امشب از ساعت21 به وقت تهران، منچستریونایتد در کاردیف‌سیتی آره‌نا، مهمان خواهد بود تا اولگنار سولشر در نخستین تجربه مربیگری خود در یونایتد به‌مصاف تیم سابقش برود. او بین دوم ژانویه2014تا 18سپتامبر همان سال سرمربی کاردیف‌سیتی بود و در 30بازی هدایت این تیم را برعهده داشت. 9برد، 5تساوی و 16باخت، حاصل کار این مربی نروژی در این تیم ولزی بود. نگاه بسیاری از فوتبال‌دوستان، امشب به ورزشگاه 33هزار نفری پایتخت ولز است تا ببینند حضور سولشر روی نیمکت من‌یونایتد می‌تواند تأثیر خود را به این زودی نشان دهد یا خیر. کاردیف‌سیتی در پایان هفته هفدهم، با 14امتیاز در رده شانزدهم قرار دارد. این پنجاه‌ودومین بازی رودرروی 2 تیم در تاریخ است. در این برخوردها، منچستریونایتد، 22پیروزی به‌دست آورده و کاردیف‌سیتی تنها 9برد را کسب کرده است. آخرین باری که کاردیف‌سیتی توانسته است از سد یونایتد عبور کند به بازی 25آگوست 2013 بازمی‌گردد که آنها در خانه موفق شدند، 3بر2 شیاطین سرخ را شکست دهند. اما نخستین خبر بد برای سرمربی 45ساله یونایتد، مصدومیت روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی تیمش بود. طبق اعلام نظر قطعی پزشکان باشگاه، لوکاکو 2بازی تیم مقابل کاردیف‌سیتی و هادرزفیلدتاون غایب خواهد بود. سولشر دوست داشت در نخستین بازی‌اش به‌عنوان سرمربی از روش 3-3-4 مقابل کاردیف‌سیتی استفاده کند، اما اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که او در خط حمله تنها می‌تواند از 2 گزینه آنتونی مارسیال و مارکوس رشفورد استفاده کند. بنابراین، شاید او با سیستمی دیگر مقابل حریف به میدان بیاید. همچنین به‌نظر می‌رسد، سولشر تیمش را با ترکیب دخه‌آ، شاو، لیندلوف، بیلی، والنسیا، پوگبا، ماتیچ، اره‌را، فلینی، مارسیال و رشفورد به میدان بفرستد.
چهارشنبه‌ گذشته پس از حواشی بسیار، سولشر هدایت یونایتد را تا پایان فصل برعهده گرفت و جانشین آقای خاصی شد که به‌نظر می‌رسد، دیگر خاص نیست. روزنامه میرر نوشت که سران باشگاه منچستریونایتد یک بودجه 50میلیون پوندی را در اختیار او قرار خواهند داد تا در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی بتواند تیم را تقویت کند. این روزنامه نوشت که اولویت در باشگاه، جذب یک مدافع میانی و یک هافبک راست است. توبی آلدرویرلد، مدافع تاتنهام یکی از گزینه‌های منچستریونایتد بوده که ژوزه مورینیو نیز خواهان به‌خدمت گرفتن او شده بود. برخی منابع نیز از احتمال مذاکره برای خرید داگلاس کاستا، ستاره برزیلی یوونتوس سخن به میان آورده‌اند.
آخرین باری که باشگاه منچستریونایتد، یکی از بازیکنان پیشین خود را به‌عنوان سرمربی به‌کار گرفت به حضور ویلف مک‌گینس در سال1969بازمی‌گردد. او تمام دوران بازی خود در تیم‌های جوانان و بزرگسالان را در منچستریونایتد گذرانده بود و در 32سالگی، این فرصت را به‌دست آورد تا سرمربی شیاطین‌سرخ شود؛ اگرچه یک‌سال و نیم بعد جای خود را به سرمت بازبی داد. پس از یک دوره بسیار کوتاهِ رایان گیگز در یونایتد به‌عنوان سرمربی موقت، حالا نوبت به سولشر رسیده است تا پس از 49سال و نیم، یک بازیکن دیگر در منچستریونایتد، بتواند سرمربی این تیم شود.
سولشر در نخستین مصاحبه‌خود با شبکه تلویزیونی منچستریونایتد (MU TV) گفت‌وگو کرد. او از اهدافش در تیم سخن به میان آورد و ابراز امیدواری کرد که شیاطین سرخ خیلی زود بتوانند شرایط را بهبود ببخشند. او گفت: «بازگشتن به خانه خیلی عالی است. درست مثل وقتی که بازیکن بودم، به شما قول می‌دهم که تمام توان خود را برای موفقیت تیم بگذارم. سخت تلاش می‌کنیم تا از بازی‌های منچستریونایتد لذت ببرید. من بی‌صبرانه در انتظار نخستین بازی‌ام به‌عنوان سرمربی منچستریونایتد هستم. می‌خواهم از این 6ماه که اینجا سرمربی هستم، لذت ببرم. چند روز گذشته برایم بسیار شگفت‌انگیز بود. ما برای هواداران بازی می‌کنیم.»
   رقابت برای صدرنشینی
درحالی‌که منچستریونایتد درصورت پیروزی مقابل کاردیف‌سیتی شانسی برای بهتر کردن رتبه‌خود در جدول نسبت به پایان هفته هفدهم ندارد، اما منچسترسیتی در اتحاد می‌خواهد با درهم کوبیدن کریستال‌پالاس، برای صدرنشینی بجنگد. لیورپول و وولورهمپتون، دیشب به میدان رفتند و بازی‌های هفته هجدهم را شروع کردند و هفته نوزدهم نیز از چهارشنبه آغاز خواهد شد تا لیگ برتر انگلستان وارد روزهای فشرده خود در کریسمس شود. سیتیزن‌ها در پایان هفته هفدهم با یک امتیاز کمتر، پشت سر لیورپول در مکان دوم جدول قرار داشتند. درحالی‌که لیورپول یکشنبه هفته پیش، من‌یونایتد را 3بر یک شکست داده است، سیتی پس از پیروزی 3بر یک یکشنبه‌شب مقابل اورتون، سه‌شنبه در کینگ‌پاور و در چارچوب لیگ‌کاپ مهمان لسترسیتی بود و در ضربات پنالتی این تیم را در یک‌چهارم نهایی حذف کرد و خود راهی نیمه‌نهایی شد تا در این مرحله حریف برتون‌آلبیون دسته یکمی شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید