• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38635
+
-

ساخت‌وساز بی‌رویه به منطقه22 آسیب زده است

جمعیت ساکن در ساختمان‌های غربی‌ترین منطقه تهران بسیار کمتر از ظرفیت و پیش بینی آن است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: با ساخت‌وسازهایی که در منطقه۲۲ انجام شده این طرح نوشدارو بعد از مرگ سهراب است.
«محمد سالاری» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲ گفت: این طرح چندین‌بار در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مورد بررسی قرارگرفته است. این منطقه با توجه به دریاچه چیتگر و اقلیم کوهستانی می‌توانست یک فرصت تفرجگاهی کم‌نظیر باشد که ساخت‌وسازها این فرصت را از تهران گرفت.
او ادامه داد: قرار بود در اراضی بزرگ مقیاس براساس قانون
۳۰-۷۰ ساخت‌وساز شود و در آن تامین سرانه‌های هفتگانه پیش‌بینی شده بود؛ اما ساخت‌وساز انجام شده است. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس طرح جامع برای این منطقه ۳۰۰هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده بود که با توجه به بارگذاری‌ها و ساخت‌وسازهای انجام‌شده ظرفیت جمعیت پذیری به ۵۰۰ هزار نفر رسید، گفت: هم‌اکنون ۱۵۰هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند که این یک پیام دارد و آن این است که مردم تمایلی برای زندگی در این منطقه ندارند و آن هم به‌دلیل نبود سرانه‌های خدماتی، بهداشتی، حمل‌ونقل عمومی، آموزشی و... است. 
سالاری با اشاره به اینکه دیدگاه مدیران شهری این است که جمعیت‌پذیری منطقه را تا ۶۰۰، ۷۰۰هزار نفر هم افزایش دهند، گفت: جمعیت‌پذیری خط قرمز شهر تهران است به‌خصوص در منطقه۲۲ و این طرح با این رویکرد به شورای‌عالی شهرسازی ارسال شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید