• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38633
+
-

استفاده از هزار و ۱۷۵خودروی برف‌روب در پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به استفاده از هزار و ۱۷۵خودروی برف روبی که ۵۲درصد از آنها مکانیزه هستند، گفت: برای کاهش یخبندان ۱۹هزار و ۶۸۳ تن ماسه در شهر جانمایی می‌شود. به گزارش همشهری، «مجتبی یزدانی» در نشست اقدامات پیشگیرانه و مدیریت بارش باران و برف در سال۹۷ با اشاره به اینکه از اول اردیبهشت امسال طرح لایروبی در سطح مناطق ۲۲گانه آغاز شده است، اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشانی نیز برای روزهای بارانی پایتخت به تجهیزات فردی مجهز شده‌اند. همچنین تعاملاتی با سازمان هواشناسی صورت گرفته است و مناطق مربوطه به‌صورت آنلاین اطلاعات سازمان هواشناسی را دریافت می‌کنند تا با هماهنگی‌هایی که لازم است بتوانند به موقع اقدامات لازم را انجام دهند. او همچنین به تعامل بین شهرداری و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: پیمانکاران دستورالعمل‌های لازم را دریافت کرده‌اند و امروز هر منطقه برای خود یک ستاد مخصوص دارد تا اگر مشکلی به‌وجود آمد مشخص باشد چه‌کسی باید آن مشکل را مرتفع کند. معاون شهردار تهران با بیان اینکه شبکه آب‌های سطحی در تهران کامل نیست، تصریح کرد: لایروبی بموقع می‌تواند مؤثر باشد زیرا براساس اعلام سازمان هواشناسی پس از چندین سال خشکسالی امسال سالی پر از بارش برف و باران را خواهیم داشت. یزدانی با اشاره به تشکیل ستاد برف‌روبی به ریاست شهردار تهران عنوان کرد: به همین منظور ۴۲ایستگاه برف تکانی راه‌اندازی و تجهیز شده است. یزدانی با اشاره به فعالیت ۱۴۷سایت اصلی و فرعی برف روبی در مناطق تهران تصریح کرد: این سایت‌ها وظیفه پاکسازی و لایروبی انهار و کانال‌های روباز قبل، حین و پس از بارش و در نهایت اعلام شرایط فوق العاده را بر عهده دارند. او با اشاره به بودجه درنظر گرفته شده برای برف روبی در مناطق پایتخت گفت: به‌ترتیب مناطق یک، ۲ و ۴ بیشترین بودجه را دارند و مناطق ۳، ۵، ۶، ۲۱ و ۲۲ در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. یزدانی با اشاره به اینکه مخازن شن و ماسه از ابتدای آذر جانمایی خواهند شد، گفت: به همین منظور ۱۹هزار و ۶۸۳ تن نمک و شن درنظر گرفته شده است. 

راه‌اندازی ۴۲ ایستگاه درخت تکانی 
۴۲ایستگاه درخت تکانی هنگام بارش برف در مناطق شهرداری تهران راه‌اندازی شد. «زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهرتهران اعلام کرد: به‌منظور حفاظت از فضای سبز و صیانت از درختان هنگام بارش برف، اکیپ‌هایی در ٤٢ایستگاه در مناطق یک، 2، 3، 4، 5، 6، 21 و 22 با تجهیزات لازم آماده سبک‌سازی‌ و درخت تکانی هستند. وی ادامه داد: جهت صیانت و حفاظت از درختان پهن‌برگ که دارای تاج‌های بزرگ هستند، هرس درختان توسط حوزه فضای سبز شهرداری مناطق و سازمان بوستان‌ها آغاز شده است. 


از شهریور آماده شده‌ایم​​​​​​​
  شاپور رستمی، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران: 
ما از شهریورماه در تدارک و آماده‌سازی برای فصل سرما بوده‌ایم. با آقای یزدانی، معاون محترم خدمات شهری و محیط‌زیست، جلسات مشترکی برگزار شد. در معاونت هماهنگی و امور مناطق هم از شهریورماه تاکنون، در چند جلسه هم‌اندیشی با شهرداران مناطق، بر جدی گرفتن قراردادهای برف‌روبی فصل پاییز و زمستان تأکید شده است. همه شهرداران مناطق موظف‌اند تمهیدات لازم را انجام دهند و نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز را برای ماه‌هایی که بارش نزولات آسمانی مخاطراتی را در رفت‌وآمد شهروندان ایجاد می‌کند، فراهم کنند. کارکنان خدوم خدمات شهری در زیرمجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری برای بحران‌های احتمالی ناشی از بارش‌های سیل‌آسا و برف امسال در آمادگی کامل هستند.
البته روند خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان به فصل خاصی برنمی‌گردد. وظیفه ذاتی مدیریت شهری این است که در هر ساعت از شبانه‌روز برای انجام وظایف ذاتی در آمادگی کامل باشد و همواره صیانت از حقوق شهروندان را دنبال کند. بنده هم به سهم خودم، در نشست‌ها و پیگیری‌های روزانه یا بازدیدهای منظم هفتگی از مناطق، موضوع خدمت‌رسانی به مردم را به شهرداران مناطق و نواحی تأکید می‌کنم و رضایت شهروندان را اولویت امور مدیریت شهری می‌دانم. با وجود این، به مناطق 22گانه ابلاغ شده که سایت‌های برف‌روبی را دائم رصد کرده و نیازهای آنها را در طول ماه‌های سرد سال برآورده سازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید