• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38567
+
-

روایت دقایق‌وحشت در طلافروشی گتوند

روایت دقایق‌وحشت در طلافروشی گتوند


2هفته پس از سرقت مرگبار از یک طلافروشی در شهر گتوند که به مرگ طلافروش خوشنام و خیّر این شهر منجر شد، تحقیقات پلیس برای شناسایی دزدان خونسرد هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش همشهری، بعدازظهر 20آبان‌ماه بود که 4دزد مسلح به کلت کمری و کلاشنیکف، سرقتی خونین را در شهر گتوند استان خوزستان رقم زدند؛ سرقتی که باعث وحشت مردم شهر و به‌دنبال آن اعتراض کسبه و تعطیلی یک‌روزه بازار شهر شد. فیلم‌های منتشرشده از لحظه سرقت، 4مرد نقابدار را نشان می‌دهد که خونسردانه وارد طلافروشی می‌شوند و پس از قتل مرد طلافروش، شروع به سرقت طلاها می‌کنند. 2نفر از آنها در حال جمع کردن طلاها و ریختن آنها داخل کیسه‌ هستند و 2نفر دیگر که یکی کلت کمری و دیگری کلاشنیکف در دست دارد، در خیابان قدم می‌زنند و درست مثل فیلم‌های هالیوودی اجازه نمی‌دهند کسی به طلافروشی نزدیک شود.

یکی از اقوام مرد طلافروش درباره روز حادثه به همشهری می‌گوید: «خانه من در نزدیکی محل حادثه است. آن روز هوا بارانی بود و خوب یادم است که حدود ساعت16:40 بود که از بیرون به خانه آمدم و داشتم لباسم را عوض می‌کردم که صدایی شبیه صدای شلیک گلوله آمد. ابتدا توجهی نکردم. چون در خیابان استقلال گتوند (محل حادثه) سیستم برق‌کشی طوری است که گاهی یکی از ترانس‌ها منفجر می‌شود و صدایی شبیه صدای ترقه و شلیک گلوله می‌دهد. اما حدود 4دقیقه بعد صدای شلیک 2تیر متوالی آمد و این‌بار مطمئن شدم که حادثه‌ای رخ داده است. برای همین با عجله از خانه بیرون آمدم و شنیدم که دزدان مسلح به طلافروشی داریوش کایدانی که از اقوام‌مان است دستبرد زده‌اند.»



شلیک مستقیم
چند دقیقه از شروع سرقت مسلحانه گذشته بود و دزدان که توانسته بودند مقدار زیادی طلا سرقت کنند، سوار بر یک خودروی پژو405 متواری شده بودند. «وقتی به طلافروشی رسیدم، سارقان فرار کرده بودند. وارد مغازه شدم و داریوش را دیدم که غرق در خون روی زمین افتاده بود. با کمک بقیه او را به بیمارستان بردیم اما متأسفانه جانش را از دست داد. مغازه طلافروشی داریوش مجهز به چند دوربین مداربسته است که یکی از آنها در سقف جاسازی شده است. فیلمی که این دوربین ضبط کرده بود نشان می‌داد حدود ساعت16:40، زمانی که او داخل مغازه نشسته و کشوی پول را بیرون کشیده و در حال نگاه کردن به یک چک بود، 3نفر از دزدان که اسلحه و نقاب داشتند وارد مغازه می‌شوند. داریوش با دیدن سایه آنها سرش را بالا می‌آورد اما در همین هنگام یکی از دزدان با عکس‌العملی سریع به پشت گیشه می‌پرد، او را هل می‌دهد و روی زمین می‌اندازد. مرد طلافروش تلاش می‌کند بلند شود اما سارق مسلح، لوله اسلحه‌اش را به سمت او می‌گیرد و از فاصله‌ نزدیک و به قصد کشتن، گلوله‌ای شلیک می‌کند. بعد از آن سارقان شروع به جمع‌آوری طلاها می‌کنند و آنها را داخل کیسه‌ بزرگی که همراهشان بود می‌ریزند و با سرقت بیش از 6کیلو طلا فرار می‌کنند.»


وقتی پلیس دیر آمد
به گفته اقوام و آشنایان مرد طلافروش، او فردی آرام، خیر و دست‌ودلباز بود و اگر دزدان به او شلیک نمی‌‌کردند، وی هرگز در برابر آنها مقاومت هم نمی‌‌کرد. «فیلم لحظه سرقت نشان می‌دهد که سارقان بدون اینکه چیزی به داریوش بگویند به او شلیک می‌کنند و وی را به قتل می‌رسانند. از طرفی سرقت آنها چنددقیقه طول کشید و در این مدت 2نفر از آنها خونسردانه در خیابان قدم می‌زدند تا کسی نزدیک نشود. بعدا که از پلیس پیگیری کردیم و پرسیدیم چرا در آن دقایق نیامدید و دیر رسیدید؟ گفتند که آن روز به‌طور همزمان در چند نقطه شهر درگیری رخ داده بود و ماشین‌ها را به ماموریت فرستاده بودند. به‌خاطر همین بود که مغازه‌داران که از وضعیت امنیت بازار عصبانی شده بودند، در اعتراض به این سرقت مغازه‌هایشان را بستند و در خیابان استقلال تجمع کردند.» مرد جوان ادامه می‌دهد: «داریوش(مقتول) 54ساله بود و 3دختر و یک پسر دارد که تنها 6سالش است. بعد از این حادثه، مغازه‌ او تعطیل شده  است و برادرهایش پیگیر کارها هستند. با این حال هنوز خبری از دزدان نیست و حالا شناسایی و دستگیری آنها خواسته همه مردم شهر است؛ چراکه مقتول بیشتر از 30سال طلافروش بود و همه مردم شهر او را می‌شناختند و می‌خواهند قاتلان او هرچه زودتر مجازات شوند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید