• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38508
+
-

افتتاح آزمایشی خط آهن قزوین - رشت

برای اجرای این پروژه تاکنون 18 هزار میلیارد ریال هزینه شده است

افتتاح
افتتاح آزمایشی خط آهن قزوین - رشت

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بهره‌برداری از پروژه خط آهن قزوین - رشت، گفت: این طرح در آینده بسیار نزدیک، ارتباط خطوط ریلی شمال به جنوب کشور را کامل می‌کند.
به گزارش ایرنا «محمدباقر نوبخت» در حاشیه بهره‌برداری آزمایشی از قطار قزوین -رشت، در ایستگاه راه‌آهن این شهر گفت: برای راه‌اندازی این پروژه عظیم که همواره مورد توجه ویژه رئیس‌جمهوری نیز بوده تاکنون 18 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به این‌که حدود 13 هزار میلیارد ریال اعتبار این پروژه در زمان دولت یازدهم و دوازدهم هزینه شده است، اضافه کرد: از مجموع 165 کیلومتر خطوط ریلی این پروژه 125 کیلومتر آن نیز توسط دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده است. امیدواریم با تخصیص و تامین اعتبار 7 هزار میلیارد ریالی راه‌آهن انزلی - آستارا، شاهد بهره‌برداری نهایی این طرح ملی باشیم.

نوبخت در ادامه تأکید کرد: براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، مسافران می‌توانند از تهران و قزوین ضمن حمل خودرو خود با واگن‌های مخصوص، به کاهش ترافیک و تلفات جاده‌ای این مسیر نیز کمک کنند.
معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: در حوزه توریسم نیز با تمهیدات صورت‌گرفته، گردشگران می‌توانند پس از پیاده شدن از قطار در رشت، با استفاده از خودروهای موجود در منطقه آزاد گیلان، برای تفریح و گردش در این استان از خودروهای موجود به راحتی استفاده کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان افزود: تمامی مسائل فنی و ابنیه پروژه خط آهن قزوین - رشت به پایان رسیده و در نخستین فرصت این طرح ملی از سوی رئیس‌جمهوری مورد بهره‌برداری نهایی قرار می‌گیرد.
پروژه اجرایی خط آهن قزوین - رشت از سال 85 به طول 164 کیلومتر آغاز و تاکنون نیز بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید