• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38500
+
-

سرخ‌ترین مصاف لیگ‌برتر

تراکتورسازی و پرسپولیس در بیست و یکمین دیدار لیگ برتر به دنبال تحکیم بالانشینی در جدول رده‌بندی هستند

جهانبخش احمدیان|  تبریز - خبرنگار:

حساس‌ترین ‌بازی هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور در حالی بین تیم‌های بالای جدولی پرسپولیس و تراکتور برگزار می‌شود که این بازی تحت تأثیر مستقیم اردوی تدارکاتی تیم‌ملی و غیبت ملی‌پوشان 2 تیم در آن اردو خواهد بود. اردوهایی که همواره انتقاد فوتبالی‌های لیگ برتر را برانگیخته است. سرخ‌های تهران هفته گذشته و در دیداری معوقه پیکان قزوین را از پیش روی برداشت و تراکتورسازی نیز ذوب‌‌آهن اصفهان را با نتیجه قاطع 4 بر یک شکست داد. 


20 تقابل و برابری نسبی 

در تاریخ لیگ برتر فوتبال کشور، سرخ‌های تبریز و تهران تاکنون 20 بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که از این تعداد بازی 9 برد برای پرسپولیس، 8 برد برای تراکتور و 3 دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. البته بردهای پرسپولیس در برابر تیم بحرانی تراکتور در 2، 3 فصل گذشته، آمار برتری سرخ‌های تهران را بالا برده است. پرسپولیسی‌ها از 10 میزبانی خود در استادیوم آزادی و در برابر تراکتور، صاحب 6 برد، 3 باخت و یک تساوی شده‌اند. 


تراکتور و معضلی به نام اردوهای ملی

تراکتور در فصل جاری بیشترین متضرر اردوهای لیگ برتر بوده است. حذف در جام حذفی، باخت مقابل صنعت نفت آبادان و فاصله گرفتن از شرایط آرمانی تیم، همگی حاصل اردوهای وقت و بی‌وقت تیم‌های ملی است. 3 کاپیتان تراکتور پای ثابت اردوی بزرگسالان هستند و علاوه بر آنها، 3 بازیکن نیز به اردوی تیم‌ملی امید دعوت می‌شوند. تراکتورسازان تاکنون نتوانسته‌اند به دلیل حضور نداشتن بازیکنان ملی‌پوششان، بازی‌ خود را به تعویق بیندازند و این مساله در روند نتیجه‌ گرفتن‌های این تیم تاثیر داشته است.


تراکتور بدون محروم و مصدوم، ولی خسته

تراکتور در دیدار با پرسپولیس بازیکن محروم و مصدومی ندارد و با تمام قوا در این بازی حاضر خواهد شد. تنها عاملی که می‌تواند جای نگرانی در ترکیب این تیم داشته باشد، خستگی بازیکنان ملی‌‌پوش تیم است. کارلوس کی‌روش نهایت استفاده را از بازیکنان ملی‌پوش کرده و آنها را خسته و کوفته تحویل تیم‌ها می‌دهد که عملا کارایی چندانی برای تیم‌ها ندارند. فروزان، طیبی، حاج‌صفی، اسماعیلی‌فر، مهدی‌زاده، نقی‌زاده، مهدی‌پور، سوگیتا، شجاعی، استوکس و لی‌اروین به احتمال زیاد ترکیب اصلی با سیستم 4-4-2 باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید