• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 33031
+
-

دختران بسکتبال در یک‌چهارم جام جهانی

تیم ملی بسکتبال سه‌نفره دختران زیر ۲۳سال ایران در ادامه جام جهانی بسکتبال سه‌نفره در چین برابر مالزی به میدان رفت و با نتیجه نزدیک ۱۳ بر ۱۲ پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

 ملی‌پوشان ایران پیش از این سریلانکا و آندورا را شکست داده بودند. تیم ایران با ترکیب سمیه ثابت‌زاده، ناهید اسدی، شیدا شجاعی و مائده پورحیدر شیرازی و با سرمربیگری آزاده زمانپور در این رقابت‌ها حضور دارد. دختران ملی‌پوش زیر ۲۳سال ایران برای نخستین‌بار است که در جام جهانی این رشته شرکت می‌کنند.

نکته جالب توجه اینکه یک‌ماه پیش هم دختران بسکتبال سه‌نفره ایران که برای نخستین‌بار به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شدند در مرحله مقدماتی با تایلند، قزاقستان و مالدیو همگروه بودند و با شکست 11 بر 7 برابر تایلند، پیروزی 18 بر 11 مقابل قزاقستان و پس از انصراف مالدیو، به یک‌چهارم نهایی صعود کردند اما در این مرحله نتوانستند تیم قدرتمند چین را شکست دهند.

در بازی‌های آسیایی تیم بسکتبال سه‌نفره بانوان ایران بدون هیچ بازی تدارکاتی برون‌مرزی راهی این رقابت‌ها شد اما توانست در نخستین حضورش عملکرد قابل‌قبولی را از خود به نمایش بگذارد، چراکه از سال1974 که تیم بسکتبال پنج‌نفره ایران به بازی‌های آسیایی اعزام شدند، بانوان بسکتبالیست ایران امکان حضور در این بازی‌ها را نداشتند. حالا اما به‌نظر می‌رسد روند روبه‌رشد بسکتبال سه‌نفره بانوان ایران در مسابقات برون‌مرزی با موفقیت همراه است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید