• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 33017
+
-

در جست‌وجوی خائن یا وطن‌پرست؟

تیتر یک
در جست‌وجوی خائن یا وطن‌پرست؟

چند روز پیش شایعه‌ای از سوی روابط عمومی وزارت ورزش درباره تماس بازیکنان استقلال با بازیکنان پرسپولیس قبل از دیدار با السد مطرح شده بود که با واکنش تند هواداران استقلال روبه‌رو شد. مازیار ناظمی در پستی نوشته بود: «‌تماس استقلالی‌ها با اردوی پرسپولیس در قطر، پخش صدای بازیکنان آبی روی اسپیکرهای تلفن همراه و آرزوی موفقیت برای دوستان‌شان در اردوی قرمزها؛ امروز تمامیت فوتبال ایران مقابل السد قرار می‌گیرد.» این خبر در کنار خبری که سایت رسمی باشگاه استقلال منتشر کرد مبنی بر اینکه سرپرست باشگاه استقلال در تماس با حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، ابراز امیدواری کرده بود نماینده فوتبال کشورمان در مسابقه با حریف قطری در لیگ قهرمانان آسیا، موفق باشد، خشم طرفداران استقلال را به‌دنبال داشت. از صبح سه‌شنبه بود که طرفداران در فضای مجازی به پیج باشگاه حمله کردند و تا توانستند علیه فتحی کامنت گذاشتند.

اکثر آنها با لحن تند نوشته بودند که او باید یا استقلال و هوادارانش را انتخاب کند  یا پرسپولیس را. هر‌چند قهرمانی قرمز‌ها در آسیا برای فوتبال ایران افتخار بزرگی است ولی برای هواداران دو باشگاه که در فضای مجازی برای هم کری می‌خوانند، این اتفاق بدی است. سال‌های سال است استقلالی‌ها به‌خاطر دو قهرمانی در آسیا، به قرمز‌ها فخر می‌فروشند. طرفداران شاکی استقلال شماره تماس‌های باشگاه را پیدا کردند و از صبح چهارشنبه بار‌ها و بار‌ها زنگ زدند و به مسئولان باشگاه پریدند. آنها حتی تهدید کردند اگر فتحی حرفش را پس نگیرد، اجازه نمی‌دهند به کارش در باشگاه ادامه دهد. حتی عده‌ای تهدید کردند در نخستین فرصتی که او را در ورزشگاه آزادی ببینند، از خجالتش درمی‌آیند! حمله هواداران به پیج باشگاه روزهای بعد شدیدتر شد. در فضای مجازی هواداران استقلال به‌دنبال نام بازیکنانی بودند که قبل از بازی به پرسپولیسی‌ها زنگ زدند.

بازیکنان هم وقتی متوجه تهدید‌ها شدند، این خبر را تکذیب کردند و گفتند اصلا با پرسپولیسی‌ها تماس نگرفته‌اند! مهم‌ترین کسی که این خبر را تکذیب کرد کاپیتان تیم بود. سیدمهدی رحمتی کاپیتان استقلال شایعه تماس با بازیکنان پرسپولیس را قبل از دیدار با السد تکذیب کرد. او با انتشار پستی اینستاگرامی در صفحه شخصی خود ضمن رد این اتفاق نوشت: «در این چند روزی که در شهر اهواز حضور داریم سؤالی برای شما به‌وجود اومده که از طرق مختلف از من پرسیده شده و به‌خاطر ارادتی که به شما دارم این مورد رو پیگیری کردم. سؤال این بود که کدام بازیکنان تیم استقلال با بازیکنان پرسپولیس تماس گرفتند و برای این تیم آرزوی موفقیت کردند؟ واقعا پیگیری این موضوع برام سخت بود چون از یک طرف منافع ملی وجود داشت و از طرف دیگه طرفداران تیم استقلال که در سرما و گرما از ما حمایت می‌کنند. من با وجود اینکه دوستان زیادی در تیم رقیب دارم ولی از اینکه عنوان شده بود با بازیکنان حریف برای موفقیت در آسیا تماس گرفتم تعجب کردم؛ اون هم در روزی که استقلال بازی حساسی در جام حذفی داشته، چون واقعا چنین تماسی از طرف من و همبازیانم در استقلال گرفته نشد.»
رحمتی با اسم‌بردن از مدیر روابط عمومی وزارت ورزش نوشت: «‌وقتی پیگیر شدم که چه‌کسی این خبر رو عنوان کرده متوجه شدم که آقای مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در صفحه توئیتر خودش چنین موضوعی رو از طرف استقلالی‌ها نوشته به همین دلیل برای احترام به شما موضوع رو پیگیری کردم. در تماس با ایشون سؤال کردم که چه‌کسی با بازیکنان تیم پرسپولیس از تیم ما تماس گرفته که بعد از چند دقیقه مکالمه به جواب قانع‌کننده‌ای نرسیدم. در واقع ایشون اسمی نیاوردند و من هر چه به‌عنوان کاپیتان و نماینده تیم استقلال سعی کردم بدانم کدام بازیکن ما با بچه‌های تیم حریف تماس گرفته جوابی درست و قانع‌کننده نشنیدم. به‌نظرم خبر صحت نداشته و پیگیری من که این‌رو نشون می‌داد مگر اینکه خود ایشون به هواداران توضیح بدن. با این شرایط تصور می‌کنم هواداران تیم استقلال هم نسبت به اخبار حساسیت به خرج بدن و از منابع رسمی و درست خبرها رو پیگیری کنند که خدای ناکرده با آبروی کسی بی‌دلیل بازی نشه.»
البته این اتفاق خیلی عجیب هم نیست. به نظر می رسد  مازیار ناظمی از نگاه ملی و اینکه بحث بازی‌های آسیایی تیم‌ها جدا از رقابت داخلی است دست به این اقدام زده باشد. احتمالا از نگاه مدیر روابط عمومی وزارت ورزش آرزوی موفقیت بازیکنان استقلال برای پرسپولیسی ها در آسیا اقدامی وطن پرستانه است. در عین حال با توجه به اینکه هر دو تیم زیر مجموعه وزارت ورزش هستند به هر حال موفقیت هرکدام از آنها به پای مدیران این وزارتخانه نوشته می‌شود و از آن استقبال می‌کنند. اما روابط عمومی وزارت ورزش حساب این مسئله را نکرده بوده که برای هواداران متعصب هردو تیم بازی‌های داخلی و خارجی هیچ فرقی با هم ندارند و آنها به هیچ وجه دوست ندارند توفیق رقیب را در هیچ رقابتی ببینند. پس اقدام به ظاهر خیرخواهانه ناظمی منجر به جنجال بزرگی در اردوی آبی‌ها شده است. از نگاه بسیاری از هواداران استقلال این اتفاق چیزی کمتر از خیانت نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید