• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 33023
+
-

کشف اجباری!

بعد از مصدومیت حسین ماهینی در داربی تهران، سؤال مهم هواداران پرسپولیس این بود که برابر السد چه‌کسی می‌تواند در این پست برای سرخ‌ها به میدان برود؟ نهایتا هم برانکو سیامک نعمتی را انتخاب کرد که اوایل حضورش در پیکان سابقه بازی در این پست را داشته است. به این ترتیب سیامک که این فصل برای پرسپولیس در پست‌های وینگر چپ و راست و مهاجم کاذب بازی کرده بود، در سمت راست خط دفاعی به میدان رفت و پرسپولیسی‌ها را به‌معنای واقعی کلمه سورپرایز کرد. پست او به اکرم عفیف یعنی یکی از بهترین بازیکنان السد خورده بود، اما نعمتی به‌خوبی از عهده وظایفش برآمد. در روزی که پرسپولیس به‌شدت تحت فشار بود، سیامک عملکرد دفاعی خوبی داشت. به علاوه او چند باری هم نفوذهای موفق داشت که نشان می‌داد در مسابقات سبک‌تر روی این قابلیت نعمتی هم می‌شود حساب کرد. حالا برانکو با یک سؤال مهم برای آینده پرسپولیس و به‌خصوص بازی برگشت با السد روبه‌رو شده؛ اینکه سیامک دفاع راست بماند یا نه؟
 چرا سیا دفاع راست خوبی است؟

واقعیت این است که سیامک نعمتی وینگر یا مهاجم فوق‌العاده‌ای نیست و کسی نمی‌داند با اضافه شدن بازیکنی مثل مهدی ترابی به ارنج پرسپولیس آیا او همچنان می‌تواند در ترکیب اصلی باقی بماند یا نه. در این شرایط شاید جدی گرفتن بازی در پست دفاع راست برای سیا و پرسپولیس کارگشا باشد. نمایش او برابر السد با موجی از تحسین‌ها مواجه شده است. علیرضا مرزبان که در پیکان سابقه بازی دادن به نعمتی در این پست را دارد، مدعی شده او استعداد تبدیل شدن به بهترین دفاع راست کشور را دارد. دلایل مرزبان قابل تامل است. او می‌گوید نعمتی به‌سختی دریبل می‌خورد، در یارگیری سماجت دارد و ضمن دوندگی بالا، سرعتش در بازگشت به دفاع هم خوب است. بنابراین شاید اگر او برای مدت طولانی‌تری به بازی در این پست ادامه بدهد، آینده فوتبالش به‌طور کامل تحت‌تأثیر قرار بگیرد. بعد از بازی با السد یکی از مربیان سابق نعمتی گفته بود شاید تغییر پست او و خروجش از دفاع راست، از ابتدا اشتباه بوده است.

 همه‌‌چیز بستگی به عالیشاه دارد
عجالتا برای بازی برگشت با السد، پست بازی سیامک نعمتی بیش از هر چیز دیگری به شرایط امید عالیشاه بستگی دارد. اگر عالیشاه مشکلی برای حضور در این مسابقه نداشته باشد، سیامک می‌تواند در پست دفاع راست به میدان برود. به این ترتیب عالیشاه سر جای خودش باقی می‌ماند و کمال کامیابی‌نیا هم جای آدام همتی را می‌گیرد. با وجود این اگر عالیشاه به‌خاطر مصدومیت این مسابقه را از دست بدهد، احتمالا سیامک نعمتی یک خط جلوتر می‌رود تا جای خالی امید را پر کند. به این ترتیب شجاع خلیل‌زاده دفاع راست خواهد بود، جلال حسینی و محمد انصاری در قلب خط دفاع توپ خواهند زد و شایان مصلح هم بار دیگر به‌عنوان دفاع چپ به میدان می‌رود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید