• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 33022
+
-

زلزله دایی در فضای مجازی

زلزله دایی در فضای مجازی

پنجشنبه هفته گذشته یکی از عجیب‌ترین روزهای زندگی علی دایی به‌حساب می‌آمد؛ روزی که تا مدت‌ها از یاد شهریار، اهالی فوتبال و حتی غیرفوتبالی‌ها نخواهد رفت! این روز برای افتخار فوتبال ایران با یک‌خبر خوب آغاز شد و با یک‌خبر عجیب به پایان رسید. جالب اینکه تمام این اخبار با بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه شد و سروصدای فراوانی به راه انداخت. برای روشن‌شدن بیشتر ماجرا بد نیست نگاهی دقیق‌تر به اخبار پنجشنبه در مورد دایی داشته باشیم.

 بهترینِ بهترین‌ها
علی دایی که عنوان بهترین گلزن ملی فوتبال جهان را یدک می‌کشد، با انتخاب کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان بهترین مهاجم تمام ادوار جام‌ ملت‌های آسیا شناخته شد و ستاره‌هایی مثل یاسر القحطانی عربستانی، یونس محمود عراقی، لی دونگ کوک کره‌ای، علی مبخوت اماراتی، جاسم الهویدی کویتی، تیم کیهیل استرالیایی، الکساندر گنریخ ازبکستانی و نائوهیرو تاکاهارای ژاپنی را پشت سر گذاشت. علی دایی با 767438رأی به‌عنوان بهترینِ بهترین‌ها انتخاب شد و 342323رأی بیشتر از القحطانی، رقیب عربستانی‌اش جمع کرد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای علی دایی نوشته است: «هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال نتوانسته به اندازه علی دایی در بازی‌های ملی گل بزند و او اکنون با 109گلی که برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده در صدر بهترین گلزنان جهان است. او 8 گلش را در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و در سال 1996به ثمر رسانده است. دایی در سال 2000لبنان 3 گل و سال 2004در چین 2 گل دیگر به این تعداد اضافه کرد و با 14گل بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا شد.»
 
احضاریه
هنوز خبر انتخاب علی دایی در  سایت کنفدراسیون آسیا تیتر یک رسانه‌های مختلف بود که خبر احضارش به دادگاه سر و صدای فراوانی در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. دایی عصر پنجشنبه احضاریه‌اش را روی اینستاگرام قرار داد تا مشخص شود این چهره فوتبالی برای ارائه توضیحاتی درخصوص کمک‌های جمع شده برای زلزله‌زده‌های کرمانشاه به دادگاه احضار شده است. دایی که به‌نظر می‌رسد حسابی از این داستان شاکی شده، در اینستاگرامش نوشته است: «آخر و عاقبت یازده‌ماه تلاش شبانه‌روزی برای ساخت‌وساز خانه‌های مردم زلزله زده کرمانشاه؛ احضار به آگاهی. مسئولینی که در این مدت به جای اینکه حامی من در ارائه خدمات بهتر به هموطنان نیازمند باشند فقط موجب دلسردی و اختلال در این امر شدند. به‌خاطر وظیفه انسانی و اخلاقی از روز زلزله شروع کردم به کمک رسانی، یک‌بار دادسرای اصفهان و بعد دادسرای مشهد حسابم را بست. سپس مقامات رسمی و غیررسمی با کمترین تحقیق شایعه‌پراکنی کردند و بیشتر توان فکری و مالی من، صرف پاسخگویی به مراجع شد. از روز اول در این صفحه، تمامی مراحل کمک‌رسانی را قدم به قدم نشان دادم و الان هم معلوم نیست اصلا شاکی چه‌کسی است چون مردم که همیشه به من محبت داشتند. با پیشرفته‌ترین تکنولوژی و بهترین نوع مصالح، خانه‌سازی را شروع کردم و ادامه می‌دهم چون اعتقاد دارم باید کار را اصولی انجام داد. کمک‌های نقدی شما عزیزان همراه سود تعلق گرفته مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان بوده که محل هزینه ریال به ریال این پول تا به الان، در دو جلد زونکن به همراه تمامی مدارک ارائه شده است. هرگز مایل به طرح این موضوع نبودم اما در این راه بارها از حساب شخصی خودم برای تسریع کار ساخت‌وساز هزینه کردم و امروز می‌بینیم که سرانجام تلاش‌هایمان برگه احضاریه بوده است. اما بالاترین محکمه و بهترین قاضی مردم هستند.»

 واکنش مقام مسئول
بازتاب فراوان خبر احضار دایی باعث شد سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا در گفت‌و‌گویی با ایسنا توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد. سردار مقیمی گفته است: «زمانی که کمک‌های مردمی برای هموطنان زلزله‌زده جمع می‌شد، ابتدا سازماندهی مشخصی برای آن وجود نداشت و افراد مختلفی زحمت کشیده و اقدام به جمع‌آوری کمک کردند. الان لازم است بدانیم که این کمک‌ها چه میزان است و کجا اتفاق می‌افتد. دعوت افراد مختلف به پلیس آگاهی برای انجام مصاحبه در این خصوص بوده است. افرادی که به پلیس آگاهی دعوت شدند، نه به‌عنوان مجرم و متهم، بلکه به‌عنوان مطلع دعوت شدند و این دعوتنامه برای خیلی‌ها صادر شد و آنها هم و آمدند و صحبت کردند و توضیحاتی را ارائه دادند؛ البته برخی هم نیامدند. به هیچ عنوان بحث مجرمیت و بازداشت این افراد مطرح نیست. این افراد با حکم قضایی دعوت شدند و قاضی از ما خواسته بود از این افراد دعوت کنیم و ما هم این کار را انجام دادیم. در مورد چند نفری هم ما قبلا چندبار رفتیم و جوابی ندادند و مأموران ما مجبور شدند برای اجرای دستور قضایی احضاریه را الصاق کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید