• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30810
+
-

شبی در هیئت سلطان

شبی در هیئت سلطان

با فرا رسیدن‌ماه محرم، حسینیه علی پروین در لواسان دوباره مثل هر سال شلوغ شده است. علی پروین به‌قدری به‌ماه محرم و مراسم عزاداری این‌ماه مقید است که حتی از 3ماه قبل بابت نزدیک‌شدن به این‌ماه ابراز آمادگی می‌کرد. بینندگان تلویزیون یادشان هست که وقتی علی پروین در نخستین شب‌های جام‌جهانی روسیه به برنامه 2018رفته بود، در نخستین و آخرین حضورش در یک برنامه زنده تلویزیونی جهت صحبت‌ها را از فوتبال به سمت بحث‌های مذهبی کشاند تا به عادل فردوسی‌پور بگوید: «خیلی ناراحتیم که‌ماه رمضان تمام شد اما خدا را شکر، ‌ماه محرم نزدیک است...» انتظار سلطان بالاخره به سر رسیده و حالا او در این شب‌ها مثل هرسال میزبان عزاداران پرشماری است که برای حضور در هیئت علی پروین راهی عمارت او در لواسان می‌شوند.
  مدیرعامل پرسپولیس هم بود
در پایین‌ترین طبقه عمارتی که علی پروین و خانواده‌اش در آن سکونت دارند، حسینیه‌ای ساخته شده که مراسم مختلف را در ایام مذهبی میزبانی می‌کند. جمعه‌شب جمع زیادی از بازیکنان سابق پرسپولیس و کمال کامیابی‌نیا از جمع بازیکنان فعلی این تیم در این حسینیه حضور داشتند. شنبه‌شب اما تعداد چهره‌های سرشناس کمتر از شب‌های قبل بود. بازیکنان پرسپولیس که برای بازی بسیار حساس مقابل الدوحیل آماده می‌شدند شنبه‌شب را به استراحت پرداختند اما مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در هیئت علی پروین حضور داشت. در کنار حمیدرضا گرشاسبی، سرشناس‌ترین چهره‌هایی که می‌شد در عزاداری شنبه‌شب دید ناصر ابراهیمی، احمد ایراندوست و هاوش کریمی بودند. پسر ارشد علی کریمی این روزها رفاقت نزدیکی با نوه علی پروین پیدا کرده و شب‌ها هم پاتوق آنها در همین هیئت علی پروین است.
 از علی پروین به علی کریمی
مراسم عزاداری در حسینیه علی پروین مثل همیشه حوالی ساعت 19تا 20و همزمان با بازگشت پروین از تهران به لواسان آغاز شد. طبق معمول سلطان در بدو ورود به محل با مراجعانی روبه‌رو شد که از راه‌های دور و نزدیک برای دیدن او و گاهی برای طرح مشکلات‌شان راهی لواسان شده بودند. یکی از مهم‌ترین مهمانهای شنبه‌شب خانمی بود که از بوشهر مسافت بسیار زیادی را طی کرده و به لواسان آمده بود. علی پروین بعد از اینکه به تنهایی به صحبت‌های این بانوی بوشهری گوش داد از اطرافیانش سراغ علی کریمی را گرفت. پروین بعد از اینکه شماره‌تلفن جدید کریمی را از اطرافیانش گرفت چند دقیقه‌ای تلفنی با او صحبت کرد و از کریمی خواست مشکل بانوی بوشهری را در اسرع وقت حل کند. یکی دیگر از مهمانان پروین هم جوان 19ساله‌ای از بهبهان بود که خودش را رئیس کانون هواداران پرسپولیس در بهبهان معرفی کرد. او هم چند دقیقه‌ای با پروین به صحبت پرداخت و قاب‌عکسی را که کلمه «سلطان» روی آن نقش بسته بود به سلطان محبوبش هدیه کرد.
 مهره‌های اصلی پروین 
علی پروین در تمام ساعاتی که در حسینیه حضور دارد حواسش به تمام مهمان‌های سرشناس و غیرسرشناس هست و کسی را از قلم نمی‌اندازد. او تمام وقت در حضور مهمانهاست و رتق و فتق امور هیئت، آشپزی، تدارکات و... را جمع زیادی از اطرافیان او و اعضای زحمتکش هیئت انجام می‌دهند. آقاذبیح، زحمتکش‌ترین مرد آشپزخانه و سرآشپز هیئت پروین است که به همراه یکی، دو آشپز دیگر و چند کارگر افغانستانی آشپزخانه بزرگ هیئت را می‌چرخاند. علاوه بر اینها باید از اکبر شرفی، سعید جهانگیری، الیاس مژده‌جو، هاشم قاسمی، علی شاه‌جانی و علی شاهینی طاهرکرد هم نام برد که برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری در این هیئت زحمات زیادی می‌کشند. بخش اصلی مراسم عزاداری در این هیئت از ساعت 22آغاز می‌شود و در جریان این مراسم دسته‌جات زیادی از هیئت‌ها و محله‌های مختلف لواسان به حسینیه علی پروین می‌آیند که با ذبح گوسفند از آنها استقبال می‌شود. حسینیه علی پروین در شب‌های آتی هم میزبان عزاداران است و شاید بعد از پایان دیدار امشب و فراغت پرسپولیسی‌ها از این بازی حساس، شب‌های شلوغ‌تر و پرستاره‌تری هم در انتظار این هیئت باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید