• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 13 شهریور 1397
کد مطلب : 29236
+
-

آمادگی مجلس برای رونمایی از حقوق‌ نمایندگان

مجلسی‌ها با تأخیر 6ماهه قول داده‌اند قانونی را که خودشان بانی آن بوده‌اند و حقوق مدیران و مقامات نظام را شفاف می‌کند اجرا کنند. دولت وقتی لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس ارسال کرد در ماده 29 آن چیز دیگری آمده بود ولی نمایندگان انتشار حقوق مدیران و مقامات نظام را در این ماده گنجاندند. این ماده قانونی در زمان تصویبش با تبلیغات رسانه‌ای متعددی از سوی نمایندگان همراه بود ولی در اجرا به محاق رفت. براساس قانون، تمام پرداختی‌‌های حقوق نمایندگان باید در چارچوب اجرای قانون در معرض دید عموم قرار گیرد و آنچنان که برخی رسانه‌ها نوشتند فیش‌های حقوقی دوگانه آنها روی سایت قرار گیرد. قریب به هزار نفر از مقامات مشمول این قانون قرار می‌گیرند و نمایندگان مجلس نیز در زمره اجرای این قانون هستند.

براساس این بخش از مفاد برنامه ششم توسعه (سال96) قرار بود تا پایان سال نخست اجرای برنامه، حقوق مدیران و مقامات در یک سامانه اینترنتی به اطلاع عموم مردم برسد؛ با این حال با گذشت یک نیمسال از سال97 هنوز خبری از راه‌اندازی این سامانه نیست. معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به‌عنوان متولی هماهنگ‌سازی سازمان‌ها در اجرای این قانون اخیرا اعلام کرد: غیر از دستگاه‌های اجرایی سایر نهادها و سازمان کشور در شفاف‌سازی حقوق‌ها همکاری نمی‌کنند و اطلاعات‌شان را روی سامانه قرار نمی‌دهند. مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهاد قانونگذار کشور در خط مقدم انتقادات نسبت به کوتاهی در اجرای این قانون قرار گرفت و درنهایت احمد امیرآبادی‌فراهانی از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس در توییترش با هشتگ شفاف‌سازی حقوق نمایندگان ملت اعلام کرد: «در جلسه هیأت‌رئیسه مجلس تأکید شد، ماده29 قانون برنامه ششم توسعه نسبت به حقوق نمایندگان اجرا شود و مجلس شورای اسلامی در زمینه شفاف‌سازی پیشقدم باشد.»

به گزارش فارس، جمشید انصاری اخیرا در یک برنامه تلویزیونی وعده راه‌اندازی این سامانه تا پایان شهریورماه را داد و گفت: «طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مورد دستگاه‌های‌ دولتی بارگذاری این سامانه تا پایان تابستان انجام می‌شود ولی در مورد دستگاه‌های خارج از دولت اطلاعات هنوز در سامانه بارگذاری نشده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید