• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25896
+
-

نوبت جوانی

یادداشت
نوبت جوانی


آتش تقی‌پور/ ازیگر سینما و تئاتر
درباره وقایع روزگار و موقعیت‌های زندگی نمی‌توان به طور کلی حکم راند. مشکلات موجود در شهرهای بزرگ اوضاع نه‌چندان مساعد جهانی و گرانی و بیکاری جوانان  باعث شده نوعی بدبینی و در کل گله‌مندی در همه ما وجود داشته باشد. با این حال معتقدم هر وضعیتی، رفتار خودش را می‌طلبد. همین بیکاری و درماندگی بسیاری از جوانان از یافتن شغل و موقعیت اجتماعی دلخواه یا بهتر بگویم مناسب، موجب شده وقتی در مسیری قرار می‌گیرند که می‌تواند منتهی به کسب و کار شود، آن را جدی بگیرند. بسیاری از جوانانی که این روزها برای کار نمایش در کنار ما هستند، چنان جدی و فعال کار را دنبال می‌کنند که واقعا با بهبود نسبی اوضاع می‌توان به درخشش آنها امیدوار بود.

متأسفم از اینکه خیلی از آنها سال‌ها برای کار در جست‌و‌جوی شغل بوده‌اند و نیافته‌اند، اما در عین حال از تلاش و جدیت آنها لذت می‌برم و به کوشش بسیاری از آنها که وارد عرصه تئاتر شده‌اند، احترام می‌گذارم.

تمرین و مطالعه مستمر آنها نوید آینده‌ای روشن می‌دهد.

برای همین در ابتدای این مطلب نوشتم نمی‌توان درباره وقایع روزگار حکم کلی داد. ای کاش ما که سن و سالی را سپری کرده‌ایم، بدانیم که آنها برای گرفتن جای ما و کار ما نیامده‌اند. ای کاش بسیاری از سوء‌مدیریت‌ها را بپذیریم و آماده انتقال تجربه و البته مسئولیت به آنها باشیم.

ما با میز و موقعیت شغلی به دنیا نیامده‌ایم که از سپردن آنها به جوانان بیمناک باشیم. آنها جوانی خود ما هستند. سال‌ها پیش ما سر کاری قرار گرفتیم و امروز نوبت آنهاست. آنها که خوب می‌دانند چه کنند و همین موجب می‌شود داشتن کار و زندگی مناسب و درخور، حق آنها باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید