• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223232
+
-

بازگشت حسن و کامران

بررسی ابهامات نفرات دعوت‌شده و دعوت‌نشده به اردوی تیم ملی کشتی آزاد

بازگشت حسن و کامران

محسن کاوه، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اسامی نفرات دعوت‌شده به اردوی تیم ملی را اعلام کرد اما حضور و عدم‌حضور برخی از افراد در لیست دعوت‌شدگان بسیار مورد تحلیل قرار گرفته است. حضور حسن یزدانی پس از مدت‌ها در اردوی تیم ملی ازجمله نکاتی بود که پس از اعلام لیست تیم ملی بسیار مورد توجه قرار گرفت. یزدانی پس از بازی‌های آسیایی کتف مصدوم خود را به تیغ جراحان سپرد و از تمرین کشتی فاصله گرفت اما قرار است در هشتمین اردوی تیم ملی به جمع ملی‌پوشان اضافه شود.

   اطری دعوت نشد
رضا اطری، کشتی‌گیر باسابقه ایران که در سال2022 موفق شد مدال نقره جهان را کسب کند، در قهرمانی آسیا با یک نمایش دور از انتظار به مدال نرسید و از دور مسابقات کنار رفت. با توجه به عدم‌نتیجه‌گیری اطری، سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت در اردوی پیش‌رو او را دعوت نکند و از کشتی‌گیران جوان‌تر استفاده کند. باید دید این تصمیم ادامه‌دار است یا صرفا یک حرکت تنبیهی برای اطری محسوب می‌شود. اطری در وزن 61کیلوگرم که یک وزن غیرالمپیکی است، حضور دارد و مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی بعد از بازی‌های المپیک برگزار خواهد شد. احمد محمدنژادجوان دیگر کشتی‌گیری است که پس از شکست در مسابقات کسب سهمیه المپیک به اردوی تیم ملی دعوت نشده است. در وزن 57کیلوگرم قرار است علیرضا سرلک در مسابقات کسب سهمیه که به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود شرکت کند.

   حضور حسن و کامران در اردوی تیم ملی
حسن یزدانی پس از حدود 6ماه به اردوی تیم ملی برگشته و اسمش در جمع نفرات دعوت‌شده وزن 86کیلوگرم قرار دارد. کامران قاسمپور که پیش از مسابقات جهانی‌2023 بارها مصدوم شد و همین اواخر هم به‌دلیل مصدومیت و بیماری در اردوی تیم ملی حضور نداشت، بالاخره به اردو برگشته ولی در وزن 97کیلوگرم! قاسمپور برای حضور در 97کیلوگرم و حضور در المپیک بارها شانسش را در این وزن امتحان کرد که هر بار شکست خورد. حالا با توجه به شرایط پیش‌آمده و مصاحبه اخیر قاسمپور مبنی بر اینکه وزنش 90کیلوگرم است به‌نظر در آینده نزدیک باید منتظر حضور او در 86کیلوگرم باشیم. البته که حضور قاسمپور در 86کیلوگرم بستگی به شرایط حسن یزدانی دارد چراکه اگر او آماده باشد بدون شک ترجیح کادر فنی برای انتخاب کشتی‌گیر 86کیلوگرم حسن یزدانی است.

   بازگشت امینی
پس از برکناری پژمان درستکار از سرمربیگری تیم ملی، احسان امینی به اردوی تیم ملی دعوت شد ولی اعلام کرد به‌خاطر عدم‌حضور درستکار ترجیح می‌دهد در اردو نباشد! البته آن زمان هم گفته شد او به‌خاطر حضور احسان لشگری، دارنده مدال برنز جهان و المپیک که در زمان قهرمانی با هم حریف بودند ترجیح داده در اردوی تیم ملی نباشد. امینی و اطرافیان این عدم‌حضور را به‌حساب رفاقت با درستکار گذاشتند ولی حالا با گذشت چند‌ماه و رفتن احسان لشگری از کادر فنی تیم ملی، مجددا امینی به اردو بازگشته است. هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد روزهای 5 لغایت 17اردیبهشت‌ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگـــــزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید