• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221615
+
-

رقابت داغ فوتبالی در جنوب شهر

چراغ ورزش شهروندی تهران در سال جدید با فوتبال روشن شد

رقابت داغ فوتبالی در جنوب شهر

مهدی اسماعیل‌پور؛ روزنامه‌نگار

ورزش تهران در سالی که گذشت روزهای خوب و درخشانی را تجربه کرد و پشت‌سر گذاشت؛ از بازسازی و بازگشایی تمام ورزشگاه‌های تعطیل شده تا برگزاری باشکوه رقابت‌های قهرمان‌‌شهر2 ‌با مشارکت بیش از یک میلیون شهروند مرد و زن تهرانی که رکوردی بی‌نظیر در ورزش شهروندی کشور محسوب می‌شود. در شرایطی که فقط چند روز از شروع سال1403 می‌گذرد، برگزاری رقابت‌های ورزشی در رشته ورزشی پرطرفدار و محبوب فوتبال تنور ورزش پایتخت را گرم کرده است.

به صدا درآمدن زنگ ورزش در تهران
زنگ آغاز مسابقات ورزشی شهر تهران در سال جدید به صدا درآمده است و نوجوانان تهرانی این روزها در رویداد ورزشی جام رمضان سرگرم رقابت هستند و درنهایت تیم و منطقه قهرمان تا عید فطر مشخص خواهد شد. در این رابطه مهدی مهاجر، رئیس اداره مسابقات سازمان ورزش شهرداری تهران می‌گوید:«مسابقات فوتسال جام رمضان از 21اسفند در مجموعه ورزشی شهید بهشتی منطقه20 در حال برگزاری است. روزهای 16 و 18 فروردین دور حذفی مسابقات برگزار خواهد شد و درنهایت با مشخص شدن تیم قهرمان اختتامیه بازی‌ها شب عید فطر خواهد بود.» همچنین مهاجر درخصوص تعداد تیم‌ها و افراد حاضر در این رقابت‌ها گفت:«در این رقابت‌ها یک تیم از هرمنطقه حضور دارد که درمجموع شامل 22تیم می‌شود و رده سنی بازی‌ها نیز زیر 18سال است. هر تیم از 8بازیکن و یک مربی و یک سرپرست تشکیل شده و هر تیم شامل 10نفر می‌شود و درمجموع 220شرکت‌کننده داریم.»

رقابت‌های داغ فوتبالی در تهران
رقابت‌های فوتسال تنها مسابقات ورزشی فراگیر شهر تهران در فروردین1403 نیست. بعد از جام فوتسال رمضان که تا اواخر هفته آینده به پایان می‌رسد، ورزش شهر تهران شاهد یک رویداد ورزشی دیگر خواهد بود که آن هم از جنس فوتبال است. یکی از ورزش‌ها و تفریحات محبوب و خاطره‌انگیز بچه‌های تهران بازی گل کوچک بود. تا همین دهه 80 کوچه و خیابان‌های شهر پر بود از کودکان و نوجوانان و جوانان‌هایی که با کاشتن 2دروازه، روی آسفالت سرگرم رقابتی جانانه با عنوان فوتبال خیابانی یا همان گل کوچک می‌شدند. هرچند با تغییر سبک زندگی درشهر تهران و تغییراتی که در مدل شهرسازی ایجاد شد، چند سالی می‌شود که فوتبال گل کوچک از آن رونق افتاده و دربین نسل جدید فراگیر نیست، اما هنوز هم دربین تهرانی‌ها طرفداران پروپا قرص و وفادار خودش را دارد.

اولین رقابت‌های ورزشی تهران در سال1403
در همین راستا مسابقات گل کوچک با عنوان «جام ابوذر» در فروردین امسال به میزبانی منطقه17 برگزار خواهد شد تا نخستین مسابقه ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران در سال1403 لقب بگیرد. رئیس اداره سازمان ورزش شهرداری تهران درخصوص این رقابت‌ها نیز می‌گوید: «رقابت‌های گل کوچک مناطق 22گانه شهر تهران فعلا در مرحله ثبت‌نام قراردارد. تیم‌ها تا 20فروردین فرصت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان ورزش ثبت‌نام کنند که احتمال تمدید این زمان نیز وجود دارد.»

گروه هدف نوجوانان تهرانی هستند
 برخلاف مسابقات جام رمضان که محدودیت سنی نداشت، رقابت‌های گل کوچک یا همان «جام ابوذر» مختص رده سنی کودک تا نوجوان است. مهاجر در ادامه افزود:«رده سنی این رقابت‌ها آزاد است و تیم‌های مختلف از مناطق 22گانه شهر تهران می‌توانند ثبت نام کنند. هر تیم هم از 5نفر تشکیل شده است که شامل 3بازیکن و یک مربی و یک سرپرست می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که دست‌کم 200نفر از شهروندان در این رقابت‌های گل کوچک مشارکت داشته باشند.»

تنور داغ فوتبال در جنوب شهر
از قدیم فوتبال، ورزش جنوب شهری‌ها و محله‌های کم برخوردار بوده و اغلب ستاره‌های دور و نزدیک فوتبال پایتخت به قول معروف بچه‌های کف تهران هستند. با توجه به این موضوع و پرطرفدارتر و مستعد بودن فوتبال در پهنه جنوبی تهران، رقابت‌های گل کوچک هم مانند مسابقات جام رمضان به میزبانی یکی از مناطق جنوب شهر برگزار می‌شود. مهاجر در این رابطه افزود:«شهرداری منطقه17 در یک محوطه بزرگ 10زمین آسفالت گل کوچک را کنارهم ایجاد کرده است تا مسابقات گل کوچک در آنجا برگزار شود.»

جایزه 100میلیونی برای تیم قهرمان
رئیس اداره مسابقات سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: «یکی از ویژگی‌های این رقابت‌ها جوایز فوق‌العاده‌ای است که برای تیم‌های برتر درنظر گرفته شده است. با پیگیری‌های رضا سیفی شهردار منطقه17 بخش خصوصی اسپانسر رقابت‌های گل کوچک شهر تهران شده و قرار است جوایز خوبی برای 3تیم اول تا سوم مسابقات درنظر گرفته شود. در همین رابطه صحبت از جوایز 100، 70 و 50 میلیون تومانی است که پس از نهایی شدن رسما اعلام خواهد شد. درنظر گرفتن چنین جوایزی می‌تواند در گرم‌تر شدن تنور رقابت‌ها کاملا مؤثر باشد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید