• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216775
+
-

دروغ‌های زیبا

دروغ‌های زیبا

کارگردان: مرتضی آتش‌زمزم
تهیه‌کننده: مرتضی آتش‌زمزم
بازیگران: جایا احسن و شمون فاروغ
محصول مشترک ایران و بنگلادش
مرتضی آتش‌زمزم بیش از یک دهه است که در سینما فیلم می‌سازد، اما ذهن تماشاگر ایرانی از نام او خالی است چون فیلم‌هایش در گیشه موفق نبوده. با این حال، آتش‌زمزم تولیدات مشترکی با پاکستان، لبنان و بنگلادش داشته و در ژانرهای مختلفی کار کرده، اما فیلم‌هایش هیچ‌گاه توجهی در داخل کشور جلب نکرده و اتفاقی رقم نزده که نامش جایی در گوشه ذهن تماشاگران حک شود.
 آخرین ساخته‌اش هم که در فجر امسال حضور دارد فیلمی با بازیگران بنگلادشی است که بعید است مخاطب ایرانی ارتباط خوبی با آن بگیرد. البته «دروغ‌های زیبا» در جشنواره بین‌الملی فیلم هند مورد توجه قرار گرفت و حتی حدس‌هایی درباره معرفی شدنش به اسکار سال آینده به‌عنوان نماینده بنگلادش به گوش می‌رسد. امسال کمدی «هولیا» با بازی مرحوم علی انصاریان و ساعد هدایتی از آتش‌زمزم به روی پرده رفت که در گیشه شکست خورد و برایش توفیقی به همراه نیاورد.
جایا احسن که یکی از بازیگران شناخته‌شده سینمای بنگلادش است در صحبت هایی که بارسانه های مختلف درباره این فیلم داشته گفته: «با این فیلم فهمیدم که سینما زبان ندارد. با اینکه کارگردان فقط به زبان مادری‌اش حرف می‌زند، ولی حین کار به هیچ مشکلی برنخوردم. این فیلم تجربه‌ای کاملا جدید برای من است و من در آن نقش زنی را که با مشکلاتی دست به گریبان است بازی می‌کنم. ما در زندگی روزمره هر روز با این نوع زنان برخورد می‌کنیم. این فیلم درباره ارزش‌های انسانی و عواطف است. به باور من شیوه‌ای که کارگردان جامعه، فرهنگ و سیاست بنگلادش را به تصویر کشیده برای مردم ما غافلگیرکننده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید