• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216773
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Vmj8M
+
-

نبودنت

نبودنت

کارگردان: کاوه سجادی حسینی
تهیه‌کننده: کاوه سجادی حسینی
بازیگران: سحر دولتشاهی، امیرآقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی‌فر و شیوا سرمست
«نبودنت» درامی اجتماعی و زنانه درباره مهاجرت است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: «مرضیه چند سال به انتظار همسر خود نشسته، ولی همسرش توان بازگشت به خانه را ندارد....» کاوه سجادی حسینی قبلا 3فیلم سینمایی ساخته و در چهارمین فیلمش سراغ موضوع مهاجرت رفته است. مهاجرت یکی از مضامین قدیمی سینما و البته جامعه ایرانی است؛ از «پرستوها به لانه برمی‌گردند» (مجید حسنی، 1342) تا «جدایی نادر از سیمین» (اصغر فرهادی، 1388) مهاجرت به چالشی اخلاقی پیوند می‌خورد که از انتخابی صرفا شخصی فراتر می‌رود و متضمن نوعی موضع‌گیری در قبال وطن است. این فیلم قرار بود چندین سال پیش ساخته شود که گویا پیداکردن سرمایه‌گذار برای آن بزرگ‌ترین مانع در سر راه تولید فیلم بوده است.
سجادی حسینی از قضا سابقه دستیاری اصغر فرهادی را در کارنامه‌اش دارد که «جدایی...» اش یکی از مهم‌ترین فیلم‌های سینمای ایران درباره مسئله مهاجرت است.
سجادی حسینی درباره علاقه‌اش به مضمون مهاجرت می‌گوید: «مهاجرت، همیشه دغدغه من بوده است. از فیلم «شب ــ‌ بیرون» هم درباره این مسئله کار کرده‌ام. «شب ــ بیرون» ماجرای دختری است که آخرین شب زندگی‌اش در تهران را بیرون می‌گذراند و از جاهایی که دوست‌شان داشته فیلمبرداری می‌کند. بعد هم «بوفالو» را ساختم که باز مسئله مهاجرت در آن مطرح است. «بوفالو» درباره دختر و پسری است که می‌خواهند به شکل غیرقانونی از کشور خارج شوند و در انزلی گیر می‌افتند. مهاجرت و دل‌کندن همیشه برای من مسئله بوده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید