• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192323
+
-

فروپاشی قهرمان‌ها

در گزارش‌های روزهای اخیر مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم که باشگاه‌های ایتالیایی پس از افولی طولانی به سطح اول فوتبال اروپا برگشته‌اند. برای اولین‌بار پس از ۳۴‌سال، یک تیم ایتالیایی در هر 3‌فینال اروپایی حضور دارد. با این‌حال ممکن است این اقتدار در فصل آینده شکسته شود.

اسپالتی
شایعاتی پیرامون جدایی کریستیانو جیونتولی، مدیرورزشی موفق ناپولی و پیوستن او به یوونتوس منتشر شده و از آن بدتر شایعات حکایت از آن دارد که اسپالتی هم می‌خواهد برود. کار با دی‌لورنتیس، مالک جنجالی باشگاه ناپولی سخت است. اسپالتی که ناپولی را پس از 33سال و برای سومین‌بار قهرمان سری‌آ کرده، به‌دلیل اختلافات فزاینده با دی‌لورنتیس، در آستانه استعفا از ناپولی است و باشگاه نیز گزینه‌هایی مثل کونته و بنیتس را مدنظر دارد. به این ترتیب ممکن است تیم قهرمان در فصل آینده فرو بپاشد. اوسیمن، آقای گل و کواراتسخلیای آقای پاس‌گل هم مشتریان زیادی دارند. کیم مین جائه، مدافع مستحکم این تیم می‌خواهد به انگلیس و احتمالا به من‌سیتی برود. با این شرایط بعید است اقتدار این فصل حفظ شود.

مورینیو
مورینیو فصل پیش آاس‌رم را به قهرمانی لیگ کنفرانس رساند و حالا این تیم را به فینال لیگ اروپا برده. او هرگز هیچ فینالی را در اروپا نباخته و باشگاه سویا هم در لیگ اروپا همین وضعیت را دارد و در همه فینال‌ها برنده بوده. مورینیو دشمن طلسم‌هاست. آقای خاص بعد از 50سال چلسی را قهرمان لیگ انگلیس کرد، اینتر را پس از 45سال به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رساند، به رئال‌مادرید کمک کرد پس از 22سال کوپادل‌ری را فتح کند، منچستریونایتد را به قهرمانی لیگ اروپا رساند، آن‌هم در شرایطی که این تیم برای 9‌سال در اروپا به هیچ جامی نرسیده بود، نخستین جام اروپایی را برای آاس‌رم آورد و حالا شاید دومی در راه باشد. شایعه نگران‌کننده درباره آینده این مربی پرتغالی این است که باشگاه پاری‌سن‌ژرمن او را می‌خواهد. مورینیو اخیرا پیشنهاد بازگشت به چلسی برای سومین بار را رد کرده اما پیشنهاد پاریس وسوسه‌انگیز است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید