• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192316
+
-

آماربازی

01
شهریار مغانلو علاوه بر کسب عنوان آقای گل لیگ برتر، بهترین بازیکن این رقابت‌ها هم شد. در جدول رده‌بندی بازیکن‌ها در سایت متریکا، مغانلو با میانگین نمرات 7.55 بالاتر از سایر بازیکن‌ها قرار گرفت و بهترین بازیکن فصل شد. او علاوه بر 13گلی که زد و 6پاس گلی که داد، 2بار هم برای تیمش پنالتی گرفت تا یکی از تأثیرگذارترین بازیکن‌های لیگ باشد. بعد از او، رتبه دوم جدول بازیکن‌ها به مهدی قائدی رسید که در روز پایانی رقابت‌ها هت‌تریک کرد و برای لحظاتی حتی کفش طلا را با مغانلو شریک شد. قائدی در نهایت با اختلافی ناچیز نسبت به مغانلو در رتبه دوم قرار گرفت. بهترین بازیکنان پرسپولیس هم مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند بودند.
 
07
7گلی که استقلال به تراکتور زد این تیم را به رکورد پرگل‌ترین برد این فصل رساند اما رکورد پرگل‌ترین بازی در تاریخ لیگ برتر دست‌نخورده باقی مانده است. پرگل‌ترین برد این فصل متعلق به همین استقلال بود که هوادار را با نتیجه 6بر یک شکست داد. آبی‌ها با برتری 7بر یک مقابل تراکتور این رکورد را ارتقا دادند. این بزرگ‌ترین پیروزی استقلال و سنگین‌ترین شکست تراکتور در تاریخ لیگ برتر بوده اما استقلال در لیگ تخت‌جمشید سابقه پیروزی 7بر یک مقابل برق تهران را داشته است. آن نتیجه، پرگل‌ترین پیروزی به‌دست‌آمده در تاریخ لیگ تخت‌جمشید بود و جالب اینکه دومین برد پرگل، برد 6بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال بود که در همان سال ثبت شد.
 
34
هفته آخر لیگ برتر با 34گل و میانگین 4.25گل در هر بازی به پرگل‌ترین هفته این فصل و دومین هفته پرگل در تاریخ لیگ برتر بدل شد. تا قبل از هفته آخر، پرگل‌ترین هفته لیگ22 دقیقا هفته بیست‌ودوم این لیگ بود که با 24گل تمام شد و رکورد 3گل در هر بازی به جا ماند. اما در این هفته 10گل بیشتر به ثمر رسید و رکورد پرگل‌ترین هفته لیگ22 منهدم شد. جالب اینکه این 34گل کمک کرد تا میانگین گل‌ها در این فصل بالاخره به 2گل در هر بازی برسد. در چند فصل اخیر میانگین گلزنی در بازی‌های لیگ برتر هرگز به 2گل نرسیده بود اما در لیگ جاری و در هفته‌ پایانی تعداد گل‌ها به 480 و میانگین گلزنی به 2گل در هر بازی رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید