• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192314
+
-

نکته بازی/ صبح‌ها مونیخ، شب‌ها پاریس

جهانگردی مهدی طارمی در فضای مجازی و رسانه‌ها با قدرت ادامه دارد و هر لحظه اخبار جدیدی در مورد مقصد بعدی او منتشر می‌شود. قرارداد طارمی با پورتو در پایان فصل آینده خاتمه می‌یابد و باشگاه پرتغالی اگر قصد درآمدزایی از مهاجم ایرانی‌اش را دارد، در این تابستان باید او را بفروشد. با این تفاسیر، عجیب نیست که این همه شایعه در مورد انتقال طارمی به تیم‌های دیگر مطرح شده، اما حقیقتا باید گفت این داستان حسابی لوث شده و سرگیجه مخاطبان را به‌دنبال آورده است. در شرایطی که چند روز پیش سایت ترانسفر مارکت با تخصص و تمرکز روی مسائل نقل‌وانتقالاتی مدعی شده بود به‌احتمال 80درصد طارمی راهی بایرن‌مونیخ خواهد شد، دیروز از پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان مقصد جدید مهاجم ایرانی یاد شد. این وسط فنرباغچه ترکیه هم هست البته!

کلمه «آسان» را تعریف کن!
بعد از قرعه‌کشی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا منتظر بودیم ببینیم آیا واقعا کسی پیدا می‌شود از همان کلیشه مرسوم «گروه ما آسان نیست» استفاده کند یا نه. واقعا هیچ‌کس پیدا نشد؛ یعنی همه خجالت کشیدند بگویند هم‌گروهی با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ دشوار است، اما ناگهان علیرضا جهانبخش از راه رسید و حرفی که انتظارش را می‌کشیدیم، زد: «خیلی‌ها می‌گویند گروه ما گروه آسانی است اما من اصلا موافق این مسئله نیستم.» دست شما درد نکند استاد. خیلی خوشحال می‌شویم جناب جهانبخش کلمه «آسان» را برای ما تعریف کند یا دست‌کم بگوید انتظار داشته تیم ملی با کدام تیم‌ها هم‌گروه شود تا قرعه راحتی از کار در بیاید؟ ایران 29بار با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ بازی کرده و 26بار برنده بوده؛ مگر اینکه شما این آمار را خراب کنید!

ولی حالا چرا؟
بدون تردید یکی از بدترین اتفاقاتی که در بازه زمانی پایان فصل برای استقلال رخ داد و عنوان قهرمانی را از این تیم گرفت، مصدومیت کوین یامگا بود؛ مدافع- هافبک فرانسوی که یکی از مطمئن‌ترین و مؤثرترین بازیکنان استقلال بوده است. او تا پیش از دربی تهران فقط در دیدار با هوادار حضور نداشت که آن هم به‌خاطر محرومیت بود. یامگا اما در نیمه اول شهرآورد صدمه دید و از آن زمان تا حالا خانه‌نشین بوده است. غیبت یامگا در همان مسابقه با پرسپولیس حسابی به چشم آمد و بعدتر هم تا حدودی حس شد. حالا خبر رسیده این بازیکن دیدار نیمه‌نهایی برابر نساجی مازندران را هم از دست داده، اما در فینال احتمالی این تورنمنت حاضر خواهد بود. اینجاست که باید گفت: «آمدی جانم به قربانت، ولی حالا چرا؟!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید