• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
جمعه 29 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192151
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/pgXXQ
+
-

آخرین اخبار خارجی

1 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از توافقنامه ایران و روسیه برای احداث خط ریلی راهبردی رشت-آستارا ابراز نگرانی کرد.
2 ناسا با استفاده از یک سامانه لیزری، موفق به ثبت سریع‌ترین انتقال داده در فضا شد و توانست ۳.۶ ترابایت داده را تنها در ۶دقیقه انتقال دهد.
3 سیاره فراخورشیدی جدیدی به اندازه زمین کشف شده که ممکن است بتواند از حیات پشتیبانی کند.
4 سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به تداوم توسعه روابط روسیه با ایران و دیگر کشورها، فارغ از فشار کشورهای غربی، گفت که اقدامات غیردوستانه غرب علیه مسکو بی‌پاسخ نمی‌ماند.
5 بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با هیأت همراه برای شرکت در سی‌ودومین دوره نشست اتحادیه عرب که امروز برگزار می‌شود، به جده عربستان سفر کرد.
6 ایروان پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست سه‌جانبه با روسیه و جمهوری آذربایجان در مسکو را پذیرفت.
7 گروه‌هایی از شهرک‌نشینان صهیونیست همزمان با روز «راهپیمایی پرچم»، تحت حفاظت نیروهای اشغالگر اسرائیلی به مسجدالاقصی یورش بردند.
8 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: برای صادرات گاز به پاکستان خط لوله احداث شده و هر زمان پاکستان اعلام آمادگی کند، آماده صادرات هستیم. پاکستان برای دریافت گاز در نقطه جدید مرزی اعلام آمادگی کرده است.
9 روسیه فیلم «عنکبوت مقدس» را از روی پرده‌های سینماهای خود پایین آورد.
۱۷10  روز بعد سقوط هواپیما در کلمبیا؛ ۴ کودک مسافر در جنگل زنده پیدا شدند. رئیس‌جمهوری کلمبیا در پیامی از طریق توییتر گفت: «پس از جست‌وجوی سخت توسط ارتش، 4کودک را که پس از سقوط هواپیما در بخش گواویره ناپدید شده بودند، زنده پیدا کردیم. این مایه خوشحالی برای کشور است.»
11برخی منابع آگاه از دیدارهای امنیتی جدید میان مقامات مسئول ایران و مصر با میانجیگری عراق در‌ ماه ژوئیه آینده خبر می‌دهند.
12نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه و رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق هشدار داد که اگر رئیس‌جمهور کنونی این کشور در دور دوم انتخابات پیروز شود، ۲۰ میلیون مهاجر غیرقانونی دیگر را نیز وارد این کشور می‌کند.
13 وزیر خارجه روسیه گفت به وضوح مشخص است که آمریکا آماده اقدامات سازنده برای حل وضعیت اوکراین در آینده نزدیک نیست.
14 پس از جلسه مشترک رؤسای جمهور ایران و روسیه و تأکید مجدد بر توسعه روابط تجاری 2کشور، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب به سرپرستی نماینده رئیس‌جمهور روسیه، بر سر ساخت و خرید ۲۰فروند کشتی جنرال کارگو توافق کردند.
15 براساس پژوهشی که اندیشکده «واتسون» وابسته به دانشگاه آمریکایی «براون» انجام داده است، حدود ۴.۵میلیون نفر در پی جنگ‌‌افروزی‌های آمریکا پس از سال۲۰۰۱ در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا کشته شده‌اند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید