• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192078
+
-

کودتا در بارسلونا

افراد تأثیرگذار در نقل‌وانتقالات باشگاه حذف شدند تا راه برای آمدن دکو باز شود

کودتا در بارسلونا

در بارسلونا تحولاتی در عرصه مدیریت در حال رخ‌دادن است. پیش از این اعلام شده بود که متئو آله‌مانی، مرد همه‌کاره نقل‌وانتقالات این باشگاه در پایان فصل جدا می‌شود و احتمالا به اونای امری در استون‌ویلا می‌پیوندد. حالا مدیر ورزشی بارسلونا یعنی جوردی کرویف هم اعلام کرده در پایان فصل جدا خواهد شد. پسر یوهان کرویف کبیر که سابقه بازی در همین بارسا را هم دارد، هنوز مشخص نیست قرار است فصل آینده در چه باشگاهی فعالیت کند اما او تصمیم گرفته در فصل آینده به‌عنوان سرمربی کارش را در فوتبال دنبال کند. به جای این دو قرار است دکو مدیر ورزشی شود. دکوی پرتغالی، بازیکن سابق بارسلونا و مدیر برنامه‌های رافینیا هم هست. با این جابه‌جایی احتمالا رافینیای برزیلی که قرار بود با 70میلیون یورو به نیوکاسل فروخته شود، در باشگاه خواهد ماند و لاپورتا برای کاهش هزینه‌ها و کسب درآمد لازم برای بازگرداندن لیونل مسی، باید به فکر فروش بازیکنان دیگر باشد. رئیس باشگاه کاتالونی امید دارد بتواند مسی را با دستمزد ناخالص سالی 25میلیون یورو راضی به بازگشت کند. اگر این اتفاق رخ دهد، صرفا پوششی بر پرداخت‌های پشت‌پرده خواهد بود، چون مسی به‌تازگی پیشنهاد سالی 200میلیون یورویی الهلال را معلق نگه داشته تا تکلیف بارسا روشن شود. او و پدرش همواره دنبال کسب درآمد بیشتر بوده‌اند و نمی‌توان باور کرد با چنین دستمزد نازلی راضی به مذاکره با آبی‌واناری‌ها باشند.

  خریدهای احتمالی
  ژاوی برای پر کردن جای خالی بوسکتس دنبال خرید زوبیمندی است اما پول کافی برای او وجود ندارد. گزینه‌های رایگانی مثل بروزوویچ و گوندوغان هم هستند. گوندوغان از بارسا پیشنهاد 3‌ساله دریافت کرده، درحالی‌که منچسترسیتی پیشنهاد تمدید یکساله به او داده است.
  وضعیت مسی همچنان نامشخص است. بارسلونا برای مسی پیشنهاد رسمی ارسال کرده است؛ قراردادی تا سال2025 با دستمزد ناخالص 25‌میلیون یورو در سال! باشگاه فکر می‌کند که او قبول خواهد کرد. اما این یک روی قضیه است و همه می‌دانند بارسا باید پشت‌پرده پول‌های کلانی به او و پدرش بدهد.
  نیمار اخیرا رابطه‌اش را با باشگاه بهتر کرده. او در جشن قهرمانی لالیگا هم در بارسلون حاضر بود. نیمار به‌تازگی برخی بازیکنان جوان مثل پدری و گاوی را هم فالو کرده. اما لاپورتا برای او تردیدهایی دارد؛ زیاد مصدوم می‌شود، تمرکزش روی فوتبال نیست، دستمزدش زیاد است و یک‌بار به باشگاه خیانت کرده. احتمال پیوستن او به چلسی یا نیوکاسل بیشتر است اما شاید هم در پاریس بماند.
  کسیه با وجود پیشنهادها و حتی با وجود اینکه باشگاه او را وارد بازار می‌کند، نمی‌خواهد بارسلونا را ترک کند. ژاوی دنبال گزینه‌های جذاب‌تر برای پست هافبک دفاعی و مرکزی است. باشگاه می‌خواهد او را قبل از پایان ژوئن بفروشد. در زمستان، این بازیکن حاضر به معاوضه با بروزوویچ نشد. 2‌باشگاه در انگلیس هستند که می‌خواهند او را جذب کنند و یوونتوس، میلان و اینتر در مورد او سؤال کرده‌اند.
  یوزوا کیمیش، هافبک آلمانی بایرن مونیخ از حضور در این تیم ناراضی است. بارسلونا که شرایط او را دنبال می‌کند و می‌داند این بازیکن دوست دارد به نوکمپ بیاید، دنبال راهی برای مذاکره و جذب او یا معاوضه بازیکن با بازیکن است. اگر او بیاید، همه گزینه‌های پست هافبک دفاعی خط خواهند خورد. کیمیش سابقه بازی در پست دفاع راست را هم دارد؛ همان پستی که بارسا در آن لنگ می‌زند.

  دستاورد لواندوفسکی
نهمین قهرمانی پیاپی لیگ با حفظ روند گلزنی؛ این دستاورد بزرگی است که مهاجم لهستانی بارسا ثبت کرده است. با قهرمانی بارسلونا در لالیگا، روبرت لواندوفسکی برای نهمین فصل پیاپی عنوان قهرمانی لیگ را کسب کرد. علاوه‌براین، با دبلی که او مقابل اسپانیول به ثبت رساند، شمار گل‌های لالیگایی خود را به عدد‌۲۱ رساند تا از ۱۲‌فصل که در لیگ سطح نخست اروپا به میدان می‌رود، در ۱۰‌فصل، حداقل ۲۰‌گل زده را به ثمر رسانده باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید