• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192075
+
-

13 سال بعد

سیمونه اینتزاگی دومین سرمربی ایتالیایی تاریخ شد که اینتر را به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌رساند

13 سال بعد

اینتر با تک‌گل لائوتارو مارتینس و به لطف چهارمین پیروزی پیاپی، آن‌هم بدون گل خورده در دربی دلامادونینا، توانست برای ششمین‌بار راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شود؛ یکی کمتر از تعداد قهرمانی‌های میلان در این رقابت‌ها! اینتر در 3‌فینال به برتری رسیده و 2‌بار شکست خورده. پس از 13سال، این اولین‌بار است که آبی‌ومشکی‌های شهر میلان به فینال می‌رسند. آنها آخرین‌بار با مورینیو در سال2010، با برتری مقابل بارسلونا در نیمه‌نهایی و بایرن‌مونیخ در فینال قهرمان اروپا شده بودند.
  درحالی‌که در طول فصل از سیمونه اینتزاگی انتقادات زیادی می‌شد و عده‌ای او را در حد بازی‌های بزرگ نمی‌دانستند، روند اخیر اینتر باورنکردنی بوده است. او نخستین مربی تاریخ است که دربی میلان را 4بار پشت‌سرهم می‌برد و تیمش گلی دریافت نمی‌کند. اونانا، دروازه‌بان کامرونی این تیم برای هشتمین‌بار در این فصل کلین‌شیت کرد تا از همین حالا صاحب دستکش طلایی بهترین دروازه‌بان فصل لیگ قهرمانان باشد. اینتزاگی برای این تیم سوپرجام و جام حذفی را آورده و حالا شاید بتواند اروپا را هم فتح کند. برای همین ژانگ، مالک چینی باشگاه اعلام کرده که او فصل آینده هم سرمربی خواهد بود و شایعات درباره آمدن کونته یا سیمئونه بی‌اساس است. اینتزاگی پس از بازی فاش کرد که 9ماه پیش هدف‌گذاری باشگاه این بوده که از گروه مرگ متشکل از بایرن‌مونیخ و بارسلونا به مرحله یک‌هشتم صعود کنند و حالا یک گام تا قهرمانی فاصله دارند. از سال2011 اینتر حتی به مرحله حذفی هم نرسیده بود؛ با کونته و دیگران!
  اینتزاگی در بازی‌های حذفی مربی موفقی است. او با لاتزیو هم توانسته بود سوپرجام و جام حذفی را ببرد. در فصلی که 2‌تیم شهر میلان 5بار با هم بازی کردند، این اینتزاگی بود که برتری‌اش را به رخ پیولی کشید. تیم‌های اینتر و میلان در طول فصل جاری به جز بازی‌های رفت و برگشت سری‌آ، در سوپرکوپا و لیگ قهرمانان اروپا نیز مقابل هم قرار گرفته بودند: میلان 3- اینتر 2(سری‌آ- رفت)، اینتر 3- میلان صفر (سوپر کوپا)، اینتر 1- میلان صفر (سری‌آ - برگشت)، میلان صفر- اینتر 2(لیگ قهرمانان اروپا -رفت) و اینتر یک - میلان صفر (لیگ قهرمانان اروپا – برگشت)
  قبل از سیمونه اینتزاگی، تنها مربی ایتالیایی که اینتر را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسانده بود، جووانی اینورنیتزی در سال‌1972 بود.
 آخرین صعود یک تیم ایتالیایی به فینال لیگ قهرمانان اروپا، در فصل 17-2016 رقم خورد؛ زمانی که یوونتوس به واسطه عملکرد خیره‌کننده بونوچی، بارتزالی و کیه‌لینی (BBC) در خط دفاع، با تنها ۲‌گل خورده به فینال اروپا رسید. حالا بعد از ۶ فصل، مثلث تمام ایتالیایی باستونی، آچربی و دارمیان (BAD) با اینتر به نخستین فینال رسیده‌اند با 8کلین‌شیت.
  5‌‌بازیکن اینتر حداقل 10گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده‌اند: آدریانو(14)، خولیو کروس(13)، هرنان کرسپو(11)، ساموئل اتوئو(10) و لائوتارو مارتینس(10)
  لائوتارو برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود در 2‌فصل متوالی 25گل به ثمر رساند: 22-2021 (49بازی و 25‌گل) و 23-2022 (52بازی و 25گل).
  از فصل 19-2018 که تاتنهام و لیورپول در گروه خود دوم شده و به فینال رسیده بودند، پیش نیامده بود تیمی در گروه مقدماتی به‌عنوان تیم دوم صعود کند و تا فینال پیش برود. رئال و منچسترسیتی هم در این فصل در گروه خود اول شده بودند.
 میلان تنها یک‌برد از 17‌بازی اخیر خود به‌عنوان تیم میهمان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به‌دست آورده و 9بار در زمین حریفان باخته و در 7‌بازی به تساوی رضایت داده است. تنها برد این تیم در آوریل‌2007 مقابل بایرن بود که 2 بر صفر برنده شد.
  روسونری در 25‌بازی خارج از خانه آخرشان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا تنها 15‌گل به ثمر رسانده‌اند؛ میانگین 0.6‌گل در هر بازی.

در 50 سال گذشته این دومین فینال اینترمیلان در لیگ قهرمانان است. آنها سال2010 قهرمان شدند.

تنها بایرن‌مونیخ در این فصل توانست اینترمیلان را در جوزپه مه‌آتزا شکست دهد؛ آن هم تیم قدرتمند آن زمان بایرن و در غیاب چند بازیکن کلیدی اینتر.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :