• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191991
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lOM7V
+
-

تا آغوش دریا

فرهنگ و زندگی
تا آغوش دریا

مهتاب خسروشاهی

دریا، اقیانوس، خلیج، ساحل و هرآنچه به صنعت گردشگری آبی مربوط می‌شود، همگی از منابع مهم جذب گردشگر هستند، اما کشوری می‌تواند حداکثر جذب گردشگر را از آن خود کند که برای افراد خاص نیز امکانات استفاده از تفریحات آبی را فراهم کند، درست مانند کشور یونان. این کشور در جدیدترین طرح توسعه گردشگری خود، امکان استفاده از زیبایی‌های ساحل و دریا را برای افرادی که از صندلی‌چرخدار استفاده می‌کنند، فراهم کرده است.
مقامات مسئول در حوزه گردشگری کشور یونان با توضیح اینکه دسترسی به دریا و ساحل و لذت بردن از زیبایی‌های آن حق مسلم هر انسان است، گفته‌اند 287ساحل در سراسر این کشور را مجهز به رمپ‌های ویلچر(صندلی‌چرخدار) خودکار خواهند کرد. رمپ خودکار به این معنی است که افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون کمک شخص دیگری وارد این مسیرها شده و مسیرهای دشواری مانند سواحل شنی را طی کرده و تا لب ساحل پیش بروند. تاکنون کارگروه‌ Seatrac،  147رمپ در سواحل مختلف نصب کرده‌اند. به این ترتیب افراد می‌توانند بهار و تابستان امسال از شنا در سواحل و منظره زیبای ساحل به شکل دیگری لذت ببرند.
دامنه اجرای طرحی که به آن اشاره شد فقط محدود به سواحل نمی‌شود. معبد آکروپولیس در آتن، مجهز به آسانسور حمل صندلی‌چرخدار است. علاوه براینکه بسیاری از نقاط قابل بازدید مانند حمام، پیاده‌روها و مراکز تفریحی مختلف مجهز به آسانسور و رمپ‌های عبور صندلی‌چرخدار هستند. «واسیلیس کیکیلیاس»، وزیر گردشگری یونان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «با اجرای طرح نصب رمپ‌خودکار در سواحل، افراد دارای معلولیت و افراد با تحرک محدود می‌توانند در فعالیت‌هایی مانند شنا که به سلامت جسمی و روانی آنها کمک می‌کنند، شرکت کنند.»
«ایگناتیوس فوتیو» که یکی از مجریان طرح نصب رمپ‌ها در ساحل است، می‌گوید: «شرکت Seatrac، فقط امکانات دسترسی به دریا را فراهم نمی‌کند، بلکه هدف اصلی این شرکت احیای استقلال و اعتمادبه‌نفس افراد دارای معلولیت است. علاوه براینکه این افراد می‌توانند از این پس قرارهای دوستانه خود را در ساحل و دریا نیز داشته باشند.»
در همین راستا و برای استفاده بهتر از سواحل دارای رمپ‌خودکار، دولت یونان اطلاعات لازم برای سفر به این سواحل و اطلاعات هر ساحل را طراحی کرده و در وب‌سایتی برای استفاده عموم قرار داده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید