• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191882
+
-

نجات50 درخت از مرگ

شهرداری‌تهران حکم قطع درختان بوستان کوه‌پیما را که دادستانی داده بود، متوقف کرد

بوستان 700متری کوه‌پیما در محله زعفرانیه منطقه یک، سال‌هاست به پاتوق محلی ساکنان تبدیل شده است، اما این روزها شهروندان شاهد تخریب مسیر پیاده‌روی این بوستان به‌دست مالک هستند؛ کسی که گویا 10سال است موضوع مالکیت را پیگیری می‌کند و درنهایت هم مراجع قضایی به‌نفع وی رأی دادند و او هم بنر زرد رنگی با این مضمون که «این ملک در اجرای حکم قضایی صادره از دادگاه ویژه کارکنان دولت و شعبه اجرای احکام آن دادگاه محترم، خلع ید و قلع و قمع مستحدثات گردید و در اختیار مالکین قانونی آن قرار گرفت. بدیهی است هرگونه دخل و تصرف و ورود به آن به منزله ورود به ملک شخصی است و پیگرد قانونی دارد.» بر سردر آنجا نصب کرد. رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران در واکنش به تخریب این بوستان ضمن ابراز تأسف از قطع درختان این بوستان گفت: «متأسفانه حکم اعدام ۵۰ اصله درخت در بوستان کوه‌پیما صادر شده است و توصیه می‌کنم که مدیران شهری، اعضای شورا، رسانه‌ها و سایر مسئولان مربوطه پای کار بیایند. ما حتی حاضریم یک زنجیره انسانی به دور این بوستان تشکیل دهیم و اجازه ندهیم ۵۰ اصله درخت در منطقه‌ای که در محاصره برج‌‎ها و ساختمان‌های بلندمرتبه‌ است - که قبلا در مورد این نوع معماری وحشی در شهر تهران تذکر دادیم - قطع شود و این اتفاق اسفناک رخ دهد.» مهدی اقراریان در ادامه خطاب به دادستانی عنوان کرد: «از دادستان کل می‌خواهیم از نظر ماهوی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. طبق ادعای اهالی، روابط پشت پرده‌ای باید وجود داشته باشد که این زمین را از پارک تبدیل به یک ساختمان کند؛ لذا درخواست می‌شود از این موضوع به‌راحتی عبور نکنیم. امیدوارم بتوانیم در پایان سال دوم فعالیت شورای ششم گره‌گشای مشکلات مردم شهر باشیم که برای این منظور باید یک حضور میدانی و مستمر صورت گیرد تا مانع بروز برخی تخلفات این‌چنینی شویم.»

مکث
کسی اجازه قطع درخت ندارد


مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم در واکنش به این اتفاق گفت: «2بحث مطرح است: نخست اینکه چگونه برای آن موضوع سند صادر شده و دوم اینکه حتی درصورت دریافت و اخذ سند نیز کسی اجازه قطع درخت را ندارد و هیچ قانونی این اجازه را نمی‌دهد. قطعا کسی در این‌باره حکمی نداده و اگر حکمی صادر شده باید مورد بررسی قرار گیرد. به‌نظر می‌رسد که پشت پرده این موضوع مسائلی وجود دارد که باید حل شود. ما محکم پای این موضوع ایستاده‌ایم و از نیروی انتظامی هم توقع نداریم که پشت این مسئله قرار گرفته و از افرادی که قصد قطع درختان را دارند، حمایت کند.»

مهدی پیرهادی،
رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورا هم از آمادگی شهرداری برای تملک بوستان خبر داد و گفت که با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه از اجرای حکم و قطع درختان جلوگیری شده و شهرداری آمادگی تملک ملک را دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید