• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 25 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191827
+
-

تعارف با فوتبال حرفه‌ای!

قهرمان لیگ برتر تیمی از تهران یا اصفهان است اما جشن قهرمانی در هیچ‌کدام از این دو شهر برگزار نمی‌شود و در قائمشهر یا کرمان قهرمان این دوره معرفی می‌شود، چرا‌که هر دو تیم مدعی باید آخرین دیدار فصل را در زمین رقبا پشت سر بگذارند. روزهای گذشته اخبار ضد‌‌‌ونقیض زیادی در مورد شرایط استادیوم وطنی قائمشهر و انتقال بازی به زمین دیگر یا برگزاری مسابقه بدون تماشاگر به گوش رسیده است. آیا این مسابقه سرانجام در ورزشگاه اختصاصی باشگاه نساجی برگزار می‌شود؟ چرا نگرانی‌هایی در مورد میزبانی نساجی در این بازی حساس مطرح است؟ چرا بسیاری از استادیوم‌های فوتبال ایران هنوز از استانداردهای کامل برگزاری یک رقابت حساس و پرتماشاگر فوتبال برخوردار نیستند؟

   غافلگیری تا دقیقه90
چرا زمزمه‌های احتمال بدون تماشاگر بودن دیدار نساجی و پرسپولیس در وطنی مطرح شده است؟ به‌نظر می‌رسد دلیل این اتفاق نگرانی شورای تامین استان از وضعیت برگزاری مسابقه باشد. آیا ورزشگاه وطنی واقعا آمادگی استقبال از جمعیتی زیاد و پیش‌بینی‌نشده را دارد؟ از سوی دیگر موقعیت مکانی ورزشگاه درست در مرکز شهر واقع شده و نه فقط جمعیت حاضر در استادیوم، بلکه بسیاری از افراد دیگر ممکن است به جشن قهرمانی احتمالی ملحق شوند. شاید بخش زیادی از نگرانی‌های شورای تامین منطقی به‌نظر می‌رسد اما نقش سازمان لیگ چیست که شبانه‌روز غافلگیر می‌شود؟ آیا در حداقل‌ترین وضعیت ممکن، نمی‌شد در برنامه‌ریزی میزبانی هفته‌های آخر را به شهرهایی با ورزشگاه مناسب‌تر و دورتر از مرکز شهر داد؟ سازمان لیگ دقیقا تا چه زمانی قصد دارد به این روند ادامه بدهد و در فاصله چند روز با هر بازی، برای آن بازی تصمیم بگیرد؟

   بازسازی کافی نبود
جالب اینجاست که ورزشگاه وطنی بازسازی شده و به همین‌خاطر تقریبا یک فصل کامل از دسترس نساجی خارج بوده اما در عین حال مشکلات بزرگ ورزشگاه هنوز به قوت خودشان باقی هستند. در نتیجه بعید است که ای‌اف‌سی برای حضور در لیگ قهرمانان به این استادیوم مجوز بدهد. پس بازسازی برای وطنی اصلا کافی نبوده است. شاید بد نیست که سازمان لیگ و فدراسیون هم تعارف را کنار بگذارند و قوانین سختگیرانه‌تری را برای ورود تیم‌ها به لیگ برتر درنظر بگیرند. اگر استادیومی استاندارد نیست، باید در همه حال غیراستاندارد تلقی شود. این همه تصمیم لحظه‌آخری فقط اعتبار لیگ را خدشه‌دار می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید