• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191747
+
-

موافقت با آیین‌نامه اکران فیلم‌های خارجی

مصوبات نخستین جلسه شورای راهبردی اکران اعلام شد

 نخستین جلسه شورای راهبردی اکران در سال‌جاری با حضور محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور برگزار شد. محمد خزاعی ضمن خیرمقدم به اعضای جدید، با اشاره به نقش شورای راهبردی اکران در مواجهه با چالش‌ها و الزامات فرهنگی و اقتصادی سینما گفت: آینده خوبی در انتظار سینماست و امیدواریم در سایه همدلی و تدبیر، همه اهالی سینما از این نقطه گذر کرده و عزت و سربلندی سینمای کشورمان را شاهد باشیم.
به گزارش همشهری، وی با تأکید بر اهمیت مصوبات شورای راهبردی اکران بر اجرایی و عملیاتی شدن این مصوبات تأکید کرد و افزود: قطعا مصوبات این جلسات، اجرایی خواهند بود و از این پس با نظر اکثریت اعضا، هرگونه تصمیم اتخاذ شده در این شورا که نیاز به ابلاغ وزیر محترم نداشته باشد، کاملا قابلیت اجرایی دارد. خزاعی با بیان اینکه همه تلاش سازمان سینمایی و صنوف متناظر و مبتنی بر شناسایی راهکارهای مؤثر برای رونق کسب‌وکار و معیشت سینماگران و سوق دادن شرایط به سمت بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی سینماست، خاطرنشان کرد: بدون تردید، تقویت و رونق سینما، به نفع خانواده سینما و فضای عمومی کشور خواهد بود.
رئیس سازمان سینمایی ضمن تأکید بر لزوم توجه به مولفه‌های فرهنگی سینما در کنار ظرفیت‌های اقتصادی آن عنوان کرد: در این زمینه نیازمند همدلی و هم‌افزایی نخبگان فرهنگی و کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های اقتصادی و رسانه‌ای هستیم. در پایان، اعضای شورا به اتفاق‌آرا با برنامه «تسهیم فروش فیلم از مبدأ با استفاده از روش‌های مناسب و به‌روز» و «آیین‌نامه اکران فیلم‌های خارجی به‌صورت محدود مطابق با مقررات مصوب» موافقت کردند. مسئولیت اجرای این برنامه به مؤسسه سینماشهر واگذار شد تا با درنظرگرفتن همه جوانب نسبت به تعامل و همکاری با تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینما که مایل به اکران فیلم‌های خارجی هستند، اقدام کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید