• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191677
+
-

اینترپل از مردم دنیا برای شناسایی مقتولان کمک خواست

درخواست جهانی برای شناسایی 22قربانی

خارجی
درخواست جهانی برای شناسایی 22قربانی

پلیس بین‌الملل جهانی برای نخستین بار با صدور اعلان سیاه، تصویری از 22زن را که طی دهه‌های اخیر در کشورهای دیگر کشته‌ شده‌اند و هنوز هویت‌شان شناسایی نشده منتشر کرد و از مردم سراسر دنیا برای شناسایی هویت قربانیان کمک خواست. به گزارش همشهری به نقل از سی‌ان‌ان، در این عملیات که با نام «من را شناسایی کن» معرفی شده، تصاویر بازسازی شده قربانیان که در 43سال گذشته اجسادشان در کشورهای آلمان، هلند و بلژیک پیدا شده به همراه مشخصات ظاهری، زیورآلاتی که به همراه داشتند و نوع و رنگ لباس‌هایشان منتشر شده است.
اینترپل اعلام کرده است: قربانیان افرادی هستند که از کشورهای دیگر به آلمان، هلند و بلژیک مهاجرت کرده بودند و اجسادشان در حالی پیدا شده که به طرز هولناکی به قتل رسیده بودند. این در حالی است که با وجود تحقیقات گسترده پلیس، این زنان هرگز شناسایی نشدند. یورگن استاک، دبیرکل اینترپل گفت: ما امیدواریم اگر کسی در گوشه‌ای از دنیا چیزی درباره قربانیان می‌داند که می‌تواند به شناسایی این زنان کمک کند به ما اطلاع دهد. اگر دوست، یکی از اعضای خانواده یا همکار خود را به یاد می‌آورید که به‌طور ناگهانی ناپدید شده است، لطفاً نگاهی به عکس‌ها بیندازید و اگر اطلاعاتی در مورد هر یک از آنها دارید، از طریق فرم موجود در هر صفحه که در سایت اینترپل قرار داده شده، با تیم پلیس ملی مربوطه تماس بگیرید. از آنجایی که نام هر یک از مقتولان نامشخص است، تصاویر آنها شماره‌گذاری شده است. جسد زنی با دستبند، زنی در کنار بزرگراه، زنی در قایق، زن با دامن گلی و زنی با لباس مردانه، مشخصات دیگر قربانیانی است که در جریان جنایت‌های مختلف به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل رسیده‌اند و اجساد برخی از آنها مثله شده و هنوز هویت‌شان شناسایی نشده است. اینترپل اعلام کرده، که بیشتر این زنان قربانی جنایتی خشن شده‌اند و در جسد برخی از آنها علائم گرسنگی و محبوس‌بودن وجود دارد.

جسدی در چاه
یکی از تصاویر متعلق به زنی است که جسدش در سال 1991در چاهی در نزدیکی کلبه‌ای در شمال شرقی بروکسل در بلژیک پیدا شد. جسد مقتول وقتی پیدا شد که حدود 2سال از جنایت می‌گذشت و تحقیقات پلیس در همه این سال‌ها برای شناسایی هویت مقتول و کشف راز قتل او، بی‌نتیجه ماند. اینترپل تصویر بازسازی شده جسد، به همراه تصاویر لباس‌های مقتول و همچنین عکس‌هایی از کلبه‌ای که جسد در نزدیکی آن پیدا شده را منتشر کرده است.

زنی با خالکوبی گل
تصویر دیگر مربوط به قتل زنی است که روی ساعد چپ خود تصویر گلی سیاه با برگ‌های سبز خالکوبی کرده است. جسد این زن در سال 1992در رودخانه گروت شیجن در آنتورپ، بلژیک پیدا شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که او با خشونت هر چه تمام‌تر به قتل رسیده بود. وی هنگام جنایت تی‌شرت و شلوار تمرینی آدیداس آبی تیره به تن داشت.

جسدی در پارکینگ
قدیمی‌ترین پرونده‌ای که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به سال 1976است. آن روز جسد زنی در یک پارکینگ در امتداد بزرگراه A12 در هلند پیدا شد. این زن به طرز هولناکی به قتل رسیده بود و گمان می‌رود که او در زمان مرگ بین 13تا 20سال سن داشته است.

جنایت در جنگل
در 25دسامبر 1990، جسد یک زن جوان در جنگلی در هلند پیدا شد. هویت این زن هرگز مشخص نشد با این حال شواهد نشان می‌داد که وی ابتدا مورد تجاوز قرار گرفته و پس از آن به طرز وحشتناکی کشته شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید