• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191676
+
-

در 2حادثه انفجار و آتش‌سوزی 3 نفر جان شان را از دست‌دادند

پنجشنبه‌غم‌انگیز پایتخت

گزارش
پنجشنبه‌غم‌انگیز پایتخت

الهه فراهانی-روزنامه‌نگار

وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک تعمیرگاه خودرو و پس از آن انفجار در یک خشکشویی در پایتخت جان 3نفر را گرفت. این دو حادثه روز پنجشنبه اتفاق افتاد و آتش‌نشانان پایتخت را برای عملیات نجات و اطفای حریق به محل حادثه کشاند.

آتش در تعمیرگاه
به گزارش همشهری، نخستین حادثه که آتش‌سوزی بود، صبح پنجشنبه در خیابان کوهک حوالی دریاچه خلیج‌فارس رخ داد. به‌گفته جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، به‌دنبال این حادثه آتش‌نشانان 3ایستگاه راهی آنجا شدند. آتش‌سوزی در تعمیرگاه خودرو که 180متر مساحتش بود رخ داده و خسارات زیادی به بار آورده بود. در این حادثه آتش به 4خودرو سرایت کرده بود که آتش‌نشانان به مهار حریق پرداختند. در ادامه عملیات پیکر بی‌جان مردی جوان که داخل چاله آسانسور تعمیرگاه بود بیرون کشیده شد که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده است. این آتش‌سوزی به مصدومیت مرد دیگری منجر شده بود که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما به‌رغم تلاش پزشکان روی تخت بیمارستان فوت شد تا تعداد قربانیان این آتش‌سوزی به 2‌نفر برسد. با مرگ این دونفر، حادثه به قاضی محمد‌رضا صاحب‌جمعی، بازپرس جنایی تهران اعلام و به دستور او کارشناس آتش‌نشانی و بازرس اداره کار راهی محل حادثه شدند تا علت اصلی این حادثه مرگبار را مشخص کنند.تحقیقات اولیه کارشناسان حکایت از آن دارد که روغن‌هایی که کف مکانیکی ریخته شده بود منجر به وقوع این حریق مرگبار شده است. با وجود این تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

انفجار در خشکشویی


گزارش حادثه دوم نیز عصر پنجشنبه به تیم جنایی و آتش‌نشانان پایتخت اعلام شد. محل حادثه یک مغازه خشکشویی و اتوشویی در خیابان سهروردی بود؛ مغازه‌ای به وسعت 20متر که در طبقه همکف ساختمانی 2طبقه قرار داشت.
جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران به همشهری گفت: این انفجار به 2 مغازه و 4دستگاه خودرو خسارت وارد کرد.در این میان 4نفر نیز مصدوم شدند که مصدومان برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند. دقایقی پس از انتقال مصدومان، خبر رسید که یکی از آنها جانش را از دست داده است. گزارش مرگ مرد جوان به قاضی محمد‌رضا صاحب‌جمعی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور تحقیقات در‌این‌باره را صادر کرد. بررسی‌های اولیه نشان داد که نقص دیگ بخار و عمل نکردن سوپاپ اطمینان آن باعث بروز انفجار شده است. به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، کارشناس آتش‌نشانی و بازرس اداره کار برای مشخص کردن علت اصلی حادثه وارد عمل شدند و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید