• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191604
+
-

میلان و اینتر امروز باید پس از دربی اروپایی همه حواس خود را معطوف سری‌آ کنند

تغییر مسیر از اروپا به داخل

تغییر مسیر از اروپا به داخل

غول‌های فوتبال شهر میلان پس از دربی چهارشنبه‌شب در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، امشب در سری‌آ با ساسولو و اسپتزیا بازی دارند تا هم برای کسب سهمیه فصل آینده این رقابت‌ها مبارزه کنند، هم برای بازی برگشت سه‌شنبه‌شب همین هفته آماده شوند. در هفته‌ای که اینتر از امتیاز میزبانی بهره می‌برد، میلان در زمین اسپتزیا بازی می‌کند و این در حالی است که سال گذشته مقابل این تیم بازنده بوده است. آتالانتا که از کورس سهمیه کمی عقب مانده، امروز با سالرنیتانا بازی دارد. تیم‌های یوونتوس و آاس‌رم، دیگر مدعیان کسب سهمیه که پنجشنبه‌شب در نیمه‌نهایی لیگ اروپا بازی داشتند، فردا به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

   اینتر روی ابرها
اینتر امروز در خانه با ساسولو بازی می‌کند که دیدار سختی است. ساسولوی غول‌کش با اینکه یک‌سال و اندی است اینتر را نکشته، هنوز هم خطرناک است. آنها تازگی‌ها یوونتوس را برده‌اند. اینتر روی دور برد و گل‌های فراوان است. نراتزوری در 2‌بازی اخیر، رم و میلان را 2بر صفر برده‌اند؛ 6بر صفر هلاس ورونا را شکست داده‌اند، لاتزیو را 3بر یک و یوونتوس را یک بر صفر مغلوب کرده‌اند. اینتر فعلا روی ابرها سیر می‌کند. لائوتارو 19گل، ادین ژکو 13گل و لوکاکو 6گل برای این تیم زده‌اند. دی‌مارکو، بارلا، چالهان اوغلو و بقیه هم در گلزنی کمک می‌کنند. بعید است اینتر سهمیه لیگ قهرمانان نگیرد و به فینال لیگ قهرمانان این فصل هم نرود. اینتر برای اولین‌بار در رقابت‌های اروپایی میلان را شکست داده و امید زیادی برای فینالیست‌شدن دارد. آنها برای اولین‌بار در تاریخ خود، میلان را در 3‌رقابت مختلف در یک‌فصل با کلین‌شیت مغلوب کردند؛ سوپرجام (3بر صفر)، سری‌آ (یک بر صفر) و لیگ قهرمانان (2بر صفر).
   گلزن کهنه‌کار
    ادین ژکو، مهاجم 37ساله بوسنیایی اینتر در بازی با میلان نشان داد هنوز دود از کنده بلند می‌شود. ژکو و میخیتاریان که 2‌گل اینتر را در دربی دلامادونینای چهارشنبه به ثمر رساندند، روی‌هم 71‌سال سن دارند.
    میخیتاریان و ژکو هر دو به فهرست مسن‌ترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان در مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند؛ رایان گیگز (۳۷‌سال و ۱۴۸‌روز)، ادین ژکو (۳۷‌سال و ۵۴روز)، فیلیپ کوکو (۳۴سال و ۱۸۷روز)، ژابی آلونسو (۳۴سال و ۱۶۰روز)، کریم بنزما (۳۴سال و ۱36روز) و هنریک میخیتاریان (۳۴سال و ۱۰۹روز).
    رایان گیگز در 26آوریل سال2011 و زمانی که 37‌سال و 148روز داشت، توانسته بود به شالکه گل بزند و زمینه‌ساز صعود شیاطین سرخ به فینال لیگ قهرمانان شود. ژکو برای رسیدن به رکورد گیگز تقریبا 3‌ماه کم دارد.
    ژکو تا الان ۳‌بار در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بازی کرده و هر ۳‌بار موفق به گلزنی شده؛ ۲‌بار برابر لیورپول و یک‌بار برابر میلان.
    این مهاجم بوسنیایی هفتمین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که بعد از ۳۰‌سالگی توانسته بیشتر از 20‌گل در لیگ قهرمانان بزند. فقط 7‌بازیکن موفق به ثبت رکورد بیش از 20گل در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بعد از 30‌سالگی شده‌اند؛ ادین ژکو، کریس رونالدو، لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی، کریم بنزما، زلاتان ایبراهیموویچ و دیدیه دروگبا.
    مودریچ و ژکو هر دو در یک سن در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شدند. مسن‌ترین بازیکنانی که در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا گل زده‌اند؛‌ لوکا مودریچ (۳۷‌سال و ۵۴‌روز سن- رئال‌مادرید مقابل سلتیک)، ادین ژکو (۳۷سال و ۵۴روز سن- اینتر مقابل میلان).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید