ماجرای صفهای طولانی کارت بلیت
صف طولانی مقابل دستگاههای شارژ کارت بلیت تشکیل میشود. رهگذران گمان میکنند بار دیگر سیستمهای شهرداری تهران مورد حمله سایبری قرار گرفته و دستگاهها دچار اختلال شدهاند. هر لحظه بر تعداد مسافران و ازدحام ایستگاه اضافه میشود و در این میان افراد سالمند معترضتر از دیگران هستند؛ چراکه مشکل اصلی متوجه کارت بلیت این اقشار است. اصل ماجرای این اتفاق توسط مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیطزیست و خدمات شهری بازگو و مشخص میشود حمله سایبری در کار نبوده است. این نماینده شورا همان روز پس از اتمام مراسم اتصال شبکه فاضلاب ایستگاه متروی هفتمتیر به شبکه فاضلاب شهری، تصمیم میگیرد با مترو خودش را به شورا برساند. در ایستگاه امام خمینی(ره) پیاده میشود و با صف طولانی مسافران که اکثر سالمند بودند، مواجه میشود و با پیگیریهای مکرر درمییابد، کارتهای منزلت عامل اصلی ایجاد صف طولانی هستند؛ کارتهایی که تا صفر نشوند، امکان شارژ مجدد ندارند. از سوی دیگر اگر مبلغ این کارتها کمتر از نرخ بلیت مترو باشند هم فرد نمیتواند از آنها استفاده کند. درواقع یک دوگانگی غیرمنطقی که سبب سردرگمی و بروز مشکل برای کسانی میشود که مدیریت شهری همواره تکریم منزلت آنها را در اولویت اقداماتش داشته است و ارائه کارت منزلت هم با همین رویکرد انجام میشود. نصب دستگاههای شارژ کارتهای منزلت در برخی از ایستگاهها هم بر مشکلات سالمندان میافزاید در ادامه هم برای شارژ کارت باید 10درصد مبلغ را بپردازند که عدمدریافت پول نقد و همراهنداشتن کارتبانکی هم زمینه را برای تشدید مشکلات فراهم میکند. تمامی این موارد مانند تکههای پازل کنار هم قرار میگیرند تا عدمتکریم سالمندان به تصویر کشیده شود، اما نماینده شورا با عذرخواهی از مردم بار دیگر سبب خنثیشدن توطئه شبکههای معاند علیه مدیریت شهری میشود و قول میدهد موارد را تا رفع کامل مشکل سالمندان پیگیری کند. افزایش مبلغ کارت منزلت از 150هزار به 300هزار تومان، نصب دستگاههای شارژ در ایستگاههای متعدد، کاهش 10درصد از مبلغ کلی شارژ و در نهایت هم رفع مشکل سایت برای خرید و شارژ کارت مواردی است که در راستای تکریم منزلت سالمندان لحاظ خواهد شد.